Spindelnät muffins

Ja då var det Halloween och dags att spöka ut sej! Jag och Cimberli hade pratat om att klä ut henne och Mike. Hon var väl förberedd på att det kunde komma spöken och knacka på dörren!
Precis när Andreas höll på att lägga Mike knackade det. Åååh va arg jag blir tänkte jag! Men sen hörde jag att Zessies skall inte var ett rädd-skall, bestämde mej därför att öppna dörren! Cimberli sprang efter mej och stod lite bakom. 3 söta häxor och en häxpojke svar det! Vi gav häxorna och häxgubben det godis vi kunde hitta hemma. Vi fick en bild på en tecknad tjejj och ett fint halsband i utbyte. Hur gulligt son helst. Cimberli var jätteglad. 
 
Vi bakade Halloween cupcakes med! 
Dom smakar inte alls som dom ser ut :)
Det är nämligen vanliga muffins med vit choklad i, massa svart karramellfärg. Frosting bestående av philadephia, florsocker och vaniljsocker Med gul och röd karramellfärg! Spritsad choklad på som ska föreställa spindelnät. 
Dom var jättesmaskiga!
 
På lördagen kom grannes barn med läskiga masker på sej! Han presenterade sej snabbt och sa vem han var, gulligt! Men Cimberli kom inspringande till mej och flaxade med armarna och sa; Hahahihi dom var jätteläskiha ihhiiihiii! överlycklig var hon! Hon fnissade och pratade om att det var N som hade mask på sej.  
 
Har läst en del diskussioner om att små barn blir rädda när folk har mask på sej och är målade läskigt. Jag tror det viktigaste är att man förbereder dom på det och inte gör nån stor grej av det. Jag personligen skulle nog göra i byxan om det stod någon på altanen i screem-mask, knackande läskigt på rutan. Men det skulle jag inte visa för Cimberli. Inte skulle jag öppnat altandörren för den delen heller :)
 
Tycker ni det är okei att förskolerna har Halloweenfester där barnen klär ut sej? Eller är ni rädda att era barn ska må dåligt om dom ser ett annat barn med blodstänk och hockeymask på sej?!
 
Vi var ute med mamma och geocatchade i helgen.
Cimbelri älskar sin nya vinterjacka! 
Vi hitttade flera stycken skatter! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0