Julafton -19

Julafton var så magisk! 
 
 
 
Kvällen innan, sent på kvällen tassade tomten in i huset och la glittriga paket under granen!
 
 
 
Några av paketen valde att lysa upp så härligt när jag fotadde med blixt. Granen är så fin!
 
På morgonen när barnen vaknade blev de överförtjusta och började genast peta på paketen. Cimberli sa vänligt men bestämt till killarna att vi måste äta frukost först. Jag har det som regel för det blir extra pirrigt för barnen att sitta och titta på paketen när de avnjuter en god déjeuner! 
 
 
Jul-dvärghamster.
 
 
 
Jag älskar att se barnen dela ut paket för att sedan kasta av papprena. Eftersom Mike vet vilken bokstav syskonen börjar på hade tomten strategist skrivit första bokstaven på paketen. Mike kan iof läsa hela syskonens namn men det fick bara plats en bokstav på klistermärkena för de var så små!  
 
 
 
 Här är är de så fina framför granen. Nicci vägrade sitta och tyckte det var snyggt med att ha Ninjago-Kajs ninjaband (som tillgörde pyamasen han fått av Tomten) runt halsen. 
 
Jag hade gjort egen rötbetssallad: 
 
 
Med äpplen i. Det står att det ska vara röda äpplen i receptet men jag är osäker på om det är för rött tillhör julen eller om det kan ha något med syran i äpplet att göra. Jag resonerade såhär: grönt är lika mycket julens färg som rött, nästan. Jag valde därför mina favvosar: Pink-Lady-äpplen! Allstå inget av det, eller båda och kanske, vilken färg är det egentligen på PL-äpplet?
 
 
Gjorde även vegetarisk sill som det kallas. Eller Aubergine-mischmasch som jag kallar det. Den blev jättegod! Den bestod bland annat av tång-kaviar som är som en vegetarisk rom. 
 
 
Här är en julbild på mig! Jag hade svart-glitter förra året, tjusig röd klänning året före och valde därför sammetsblå i år! Tror egentligen inte sammetsblå är en färg men det var vad jag valde. 
 
 
På julbordet fanns öven små söta grönkålspajer med kanderade mandlar på.
 
 
 
Jag kanderade allting: mina naglar, jultröjan som jag inte ens hade på mig när jag kanderade, håret och delar av ena syrran. Förstår inte folk som jobbar med det, samma med de som jobbar som sockervaddsgörare. Så galet kladdig hela tiden och överallt. Jag får panik. 
 
Julmaten var jättegod, alla var så nöjda. Efter ett par timmar åkte gästerna hem och vi pausade lite och spelade schack.
 
 
Sedan begav vi oss till andra julfirandet! Dit kom tomten och barnen var så nöjda!
 

Perfekt julafton med nöjda kidz och lugnt och skönt!! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0