Padel

Jag började spela Padel-Tennis för ett tag sedan. Så kul! Är ganska kass men jag börjar lära mig. Det största problemet är inte att jag missar bollen, utan att min koncentration försvinner. Jag är nog den mest disträa personen i Sverige (läs världen).
 
 
Jag är lite skraj på bilden, skraj för att spela Padel. 
 
Barnen spelar med Padel, Cimberli har spelat mest men killarna tycker det är jättekul! Köpte racket till dem på padelnuerstro.com, så bra service och snabb leverans fast jag valde seg-leveransen och inte express (för jag är snål och konstaterade att vi enkelt skulle klara oss utan racketen i ett par dagar till). 
 
 
Älskar Mikes stil! 
 
 
Älskar Niccis stil! 
 
Barnen är jätteduktiga, var och en på sitt sätt, Mike springer runt och kastar billar och skjuter dem vid sälsynta tillfällen medans de andra två verkar ha någon slags tävling om vem som är bäst. Jag har beställt mjukisbollar men de hade inte kommit sist när vi var och spelade. Som tur var kom ägaren till Padel-placet och gav oss bollar att spela med. Då blev allt mycket enklare, så enkelt att jag vred min handled så det krasade i den. Givetvis beställde jag snabbt ett handledsskydd så fort vi kom hem. 
 
 
 
Det är bokstavligt det skönaste skyddet jag haft! Som det hjälpte. Är som ny nu, spelade Padel i fredags och det var precis det extra stödet jag behövde för att inte få ont i handleden. Yez jag har Harry P pj på mig! 
 
 
Cimberli in action. 
 
 
Jag beställde hem ett gäng Padel-racket från Sportamore.com. Eftersom jag håller barnen hemma i sedan ett tag tillbaka måste jag beställa hem i princip allt. Vågar inte gå in i en affär och stå där och fundera och vill deffinitivt inte stå i kö. Så efter noggrant väljande valde jag det rosa. När jag skulle packa i de andra tog Mike det röda racket och slog det i något så det blev ett märke på det. Så då fick det bli det röda istället för rosa, men det var faktiskt det jag sköt bäst med egentligen bara att det rosa vägde mindre och kändes därför smidigare. (Jag kan inte förstå vems fötter det är längst upp på bilden, nästan lite läskigt. Känner ingen med de fötterna.)
 
 
Det glittrar så fint i emot lampans ljus. Rekomenderar varmt att köpa ett eget racket! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0