Barnen och Vinter

Barnen älskar vintern precis lika mycket som jag gör. Idag väckte jag barnen och berättade att vi skulle bara pepparkakor innan skoldax. Använde oss dock av färdigköpt deg, jag blev inte nöjd med resultatet. Hade velat ha pepparkakorna lite finare. 
 
 
 
Här är enda bilden jag fick. Eller tog, vi hade fyllt upp med att baka så jag glömde totalt av att fota. Fula märkliga och Lilla gubbens ben är påklistrade. Jag var alltså inte nöjd med degen, hade jag gräddat de längre hade de blivit brända, de jäste inte helt. Gubben i hörnet var helt klart den bästa! 
 
 
 
På kvällen tittade Nicci på mig med sina korintögon och jag mindes att han var Natural Born Pepparkaka. Han kan inte va något annat, varken i Luciatåget eller privat. Har aldrig sett någon som är så lik en pepparkaksgubbe tidigare. Han brukar bära pepparkakshatt ända till Påsk. Exempelvis när vi handlar eller är ute på promenad. 
 
 
 
 
Så här somnade Nicci-kakan. Han ligger förmodligen och plattar till hatten i skrivandets stund då han brukar kasta sig lite hit och dit när han sussar. 
 
 
 
Cimberli drygt 5 månader på Gekås. Även hon fukar som Pepparkaka. 
Har en bild på Mike när han är fyra dagar och är pepparkaka på Julafton men hittar inte den. 
 
Nu ska jag fortsätta mitt julfilms-maraton. Blir dubbelt upp viss kvällar, först med barnen och sedan händer det att jag blir julfilmssugen igen och måste se en eller två filmer till... 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0