Mike och mamma

Så fyllde Mike 8 år. Jag är tacksam och så glad att han är en så härlig 8-åring! Han är både stark och smart och jag är så stolt över honom.
Han hade önskt sig lego och en dator. Precis det fick han! Han fick en ASUS Vivobook som är lätt att bära. Han bär alltid runt sina saker av någon anledning. 
 
 
 
Här är ett försök till en fin bild. Jag älskar den! 
 
 
 
Jag och Mys-Mike på väg till Julavslutningen. Det var både födelsedag och avslutning på samma dag. Senare åt vi tårta och Mike envisades med regeln: Den som fyller år får bestämma hela dagen. Han gav bland annat tillåtelse till Nicci att ha Ipaden hur mycket han ville. 
 
 
Här är det kortet jag tar varje år. Alltså på samma plats. Barnen var så fina i kyrkan och Cimberli läste ett stycke ur Lukasevangeliet! Jag började nästan gråta och skakade när jag filmade. 
 
 
 Nicci envisades med att fotas i andra trappan med. C uppskattade inte hans klängande på räcket och frågade om vi föräldrar inte tänkt säga till våra barn och om vi tillät barn att hålla på så. Jag fotade och skrattade. 
 
 
Fina Mike! Här är vi på Ästad Vingård och firar mammas 60-årsdag!  
 
 
Här är jag på den vackra toaletten! 
 
 
Här står Cimberli och plockar mat. 
  
 
Jag och min hög-klassiga mamma! 
 
 
Här är salladerna med en onsalakorv i bakgrunden! 
 
Vi njöt av sällskapet på cirka 30 personer och ganska god mat. Den bestod av buffé med köttbullar, prinskorvar, Janson, grönkål, rödkål, sill, två olika julsallader, potatis, julskinka. Inget speciellt vegetariskt eller nytänkande, ganska trista smaker. Få varmrätter. Men närodlat tror jag. Jag förväntade mig faktiskt högre kvalité på maten då jag hört fina lovord om stället. Men kocken kanske var julledig. Dock var julsalladerna goda! Mamma var nöjd och vi andra var nöjda som fått fira henne. Hon och pappa hade sovit där och vi överraskade henne. Det var i och för sig andra gången vi firade henne, vi blev ju bjudna på resa till Kreta i somras! 
Men det är ett väldigt vackert ställe och så mysigt att fira mamma! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0