Julgodis!

Här är ljusstaken på Andra advent! Julen är snart här :)
 
 
Jag har fått världens bästa ide! Helt säkert! jag funderade på vad Mike skulle få i födelsedagspresent! Han har massa leksaker, Cimberli har leksaker. Eftersom dom är jämngamla och inte bryr sej om fall sakerna är rosa eller blå eller gröna (vilket är jättebra, jag är noga med att alla färger är till alla) är det jättesvårt att hitta på nåt! 
Men en koja! En innekoja! Det blir perfekt. Då kan Mike kanske gå undan lite om han vill va ifred och känna sej trygg där. 
Jag har gjort en ritning, googlade lite och bestämde mej snabbt för hur den skulle se ut. Det svåraste är bara att få Andreas att bygga den som ritningen. Han är inte den skarpaste kniven på att läsa ritningar. Men bara jag påminner honom och kollar att det går rätt till, då och då, brukar det bli bra! Jag vet att han kan finsnickeri, bara han lugnar ner sej lite ;) 
 
Kojan blir en meter från golvet! Mer detaljer får ni inte. Utan ni får se när den är färdig!
 
 
Här springer Mike runt på altanen i årets första snö! Det var halt och han halka hela tiden :) 
 
 
 Ta kort på mej när jag gosar med pappa sa Cimberli! (dom som gör skal till iPhone är ju inte jättesmarta, dom glömmer att blixten reflekteras i skalet)
 
I helgen hade vi julgodisbak! 
 
Dajm, vit-choklad-ris-puffjulgodis och rockyroad med dumle, digestivkex, cashew och pistachnötter, vit och brun marabo mjölkchoklad! 
 
 
 
 Pepparkakshus dekorerade vi med! Blev hur snyggt som helst! 
 
 
 
Jag envisades som vanligt med att limma med limpistol för att inte bränna mej på varmt socker (känns som socker är varmare än lim, men jag vet inte deras smältpunkt!) Jag råkade bryta av halva väggen men den limmades snabbt tillbax! Rätt var de var sa det poff och lixom small till och pistolen började ryka , jäkla tur allt var färdigt! Inte sista delen på  men det syns ju inte ändå
 
Nu blir det mera bakande inför Mikes kalas! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0