Mike

Härrommdan bröt Mike armen! Han lekte på Cimberlis nya cykel när Cimberli ville cykla, hon hjälpte honom av från den, lite väl hastigt och då hamnade han lite under den! Men det märkte inte Cimberli utan hon försökte cykla iväg, Mike hade trasslat in armen i trampan och benet under stödhjulet, den stackaren! Han var lessen och missnöjd efteråt men är inte lätt att veta vart dom små har ont alltid. Jag provade det mesta för att göra honom glad, ballerina kakor, bada honom och Andreas försökte leka tiger med honom men ingenting gjorde honom gladare, utan jag fick bära på honom hela tiden. Han höll sej inte för armen utan jag blev rädd att han slått i huvudet. Drygt tre timmar senare ringde jag 1177, förklarade att jag trodde han slått i huvudet eftersom jag undersökt honom och inte hittat nåt annat fel, Men att jag märkte att nåt ändå inte riktigt stämde! In till akuten och kirurgen. Tog ganska många timmar innan vi fick komma in till doktorn. Efter 2 timmars väntan märkte jag att han gnällde när han försökte leka, och blev jättelessen när han ramlade eller tog i nån leksak. Bar runt på honom och då kände jag att han bara höll med högerarmen, vänster bara hängde. Herregud tänkte jag och ringde hem till Andreas och berätta att jag trodde han brutit armen! 
 
Doktorn kom tillslut in vid kl 00. Då hade Mike somnat. Förklarade att jag inte trodde han slått i huvudet utan brutit armen. Hon undersökte honom och sa att jag myckeväl kan ha rätt! Hon gick ut och skulle rådgöra med äldre erfaren läkare, vid ett-tiden fick vi röntga armen och visst var den bruten! Gips blev det, ska sitta på i tre veckor! Lille gubben! Mike var jätteduktig hela tiden! 
 
 
Mike ramlar hela tiden och slår i armen! Men han gör det bästa av situationen, men har ont! 
 
 
Svårt att hålla Mike borta från vatten, men funkade med dubbla plastpåsar av fin kvalité! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0