Järndropp

Måndagen var det ögondoktor med Mike som gällde! Han skelar iväg med ena ögat och dom på ögonmottagningen var osäkra på om han såg dåligt. Men denna ögonläkare sa att han såg bra men att dom som skelar utåt, som Mike, är fruktansvärt ljuskänsliga och måste därför ha keps och gärna solglasögon. Annars kan synen försämras. Viktigt var det även att hålla koll på ögat, om det fastnar utåt stänger kroppen av det ögat som fastnat och bara använder det friska. Vilket gör att man inte ser nåt på skelögat! Han fick droppar i ögat, pupillerna blev enorma! Här är ena fortfarande stor :
På kvällen ringde grannen och frågade om vi ville med till stranden. Mike ville bada men det ville inte jag, vi grävde i sanden istället! Både barnen och jag hade sand på dom mest konstigaste ställena efteråt! Men hade väldigt mysigt iaf! Tisdagen skulle jag få järnsprutor. Jag har lågt hb och det andra järnvärdet som jag inte minns vad det heter ligger också lågt. Jag mår jätteilla och blir sjuk när jag äter järntabletter. Likadant var det när jag väntade Cimberli, ville gett mej blod efter förlossningen men jag bad dom avvakta, som tur var steg mitt hb då! Iaf jag och Mike lämnade Cimberli på förskolan och åkte till vct. När vi väl fick komma in sa sköterskan att det är dropp jag ska ha, inte sprutor. Okei ge mej det då sa jag! Neee! Det måste ske under övervakning pga biverkningar. Det känns som om läkaren skulle berättat detta för mej, och inte kallat dom för järnsprutor utan järndropp! Fick bokat tid på onsdagen på sjukhuset i stället. På kvällen multitaskade jag! Lagade panerad fisk med färskpotatis, morötter och ärtor! Samtidigt som jag och Cimberli bakade bullar, jag tvättade och städade! Puh va trött jag blev!
På onsdagen började Mikes inskolning, jättekul tyckte han att det var. Han lekte massor, men var inte helt med på noterna när vi skulle sitta i ring på samlingen. En stund gick väl bra. Han skrattade högt när alla sjungit färdigt! Fina sommarlåtar var det. Sen gick vi ut, Cimberli gungade och Mike grävde lite i sandlådan och gick runt. Sen åkte vi hem, Mike sov en stund. Mamma kom och vi tre åkte till sjukhuset. Där satte dom droppet, sakta sakta i en kvart, undertiden satt en sköterska och övervakade mej :) kändes läskigt! Då blev jag helt varm och armarna började domna. Mindes då att jag var gravid och inte kunde ligga på rygg. Satte mej upp och hon ökade droppet, sen mådde jag bra. Jag och mamma och Mike kollade på en kör som sjöng in sommaren tror jag!
Ja och droppet kostar endast 881 pistoler i veckan + sjukhusbesöket på 100kr med! Vilket fynd!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback