Midsommar

I onsdags var det midsommarfirande på Cimberli och Mikes förskola. Det var ösregn! Jag, mamma, Mike och Cimberli begav oss mot förskolan och hoppades att det skulle hålla upp lite, detta envisa regnande. Men nej, det började en timma innan firandet. Mitt i små grisarna small det, alla hoppade till och sen fortsatte åskan. Men vi dansade glatt på. Alla skippade dock picknicken vi skulle haft efteråt. Vi fikade hemma istället.

Här tror jag att ja fick en åsk i munnen :)

Sen blev det midsommar på riktigt. Vädergubbarna hade tillsist utlovat åska och klass ett varning av regn. Men det blev inte de! En skur när vi kom till midsommarstångs dansen men sen höll det upp lagom till kubbspelandet började! Andreas var nog den enda som lyckades lorta ner sina kläder, barnens var helt rena trots att det var sumpmark runt stången!

Jag hade gjort en räktårta, den blev succé om jag får säga det själv! Nej men det var verkligen jättegod, sa dom.

På kvällen grillade vi och njöt av sommaren. Mike somna rätt tidigt och sen gick jag och Cimberli och la oss! Bebin i magen passade på att kasa längre ner på kvällen med. Jag var uppe ca 7 gånger på natten, den tryckte väldigt på blåsan! Sen att det var storm ute och jag hade lite onda sammandragningar gjorde inte saken bättre! Att vi låg ute i lillastugan underlättade inte heller! Andreas fick igång larmet när han var uppe på toa! Festligt!
Tack mamma och pappa för den fina midsommarfesten! <3


Denna veckan har vi fortsatt inskolningen, eftersom Mike blir lessen vid matbordet gör vi en specialare. Barna lämnas 10-12 vilket är väldigt stressande för mej och lite förvirrande för Cimberli, men verkar passa Mike fint! Idag hann jag precis få färdigt järninjektionen och sen fick jag springa, lunka, eller nja, köra till förskolan. Dom på medicinavdelningen skulle försöka lära sej en ny droppmaskin, brukar få det manuellt annars, en droppe i minuten. Men nu skötte denna morderna maskinen det. Jag har handskats med sånna innan, ja känner till den sorten!

Men måste erkänna att när den började pipa och personalen trodde det var för batteriet var slut, men den varnade för att det var förmycke luft i slangen, blev jag nervös! Då kom en till sköterska som var expert på denna maskin! Tur tänkte jag! Min sköterska frågade henne hur mycket hon bryr sej om att det är lite luft i slangen, hon svarade att hon inte brydde sej nåt! Jag la till ett veto, att jag bryr mej! Jag var inte alls sugen på att få massa luftbubblor i blodet! Men lite luft är inte farligt sa hon då. Fast jag och mamma hade tidigare diskuterat att det inte är farligt med lite luft, men vill inte få luft i onödan känner jag ändå.
Jag bad dom ta ett hb för att kolla om det hade stigit, det hade det inte, inte nämnvärt iaf! 102 låg det på. Undrar om det räcker med dessa 7 dropp eller om jag måste fortsätta fram tills förlossning! Fy va trist.

Idag när vi var ute på promenad hittade vi smultron! Väldigt mysigt! Cimberli sa att dom var jättegoda!

Mike och Cimberli är duktiga på att gå ihop, iaf när Cimberli vill!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0