Trädgård

Nu är det full rulle med trädgården! Potatis smultron och diverse sorters jordgubbar är planterade. Även röd paprika, tomat, gräslök, citronmeliss till dom smaskiga jordgubbarna och timjan är planterat i sina söta krukor. Sen är det massa blivande äpplen på äppleträdet. Ska bli gott att få smaka på trädgården när den bjuder på det.
Nu letar jag efter ett snyggt, underhållsfritt bord. Till det ska jag ha stolar som går att fälla bakåt, känns som ett måste.
 
 
Här solar vi på altanen i Espervik hos mina föräldrar! 
 
 
Det badades även spabad med moster Emmiz.
 
 
Jag växer! Vecka 30+0 alltså vecka 31. 
 
 
Här drar kusin Emilio Cimberli i lådbilen, Cimbelri var mycket nöjd.
Igår när jag, barn och hundar solade på stranden begav sej mannen till Gnosjö och plockade upp 95 plantor på lastbilen. Thuja smaragd häck ska det bli.
 
 
 
Vet inte hur det går till riktigt när Andreas och hanns bror planterar thujorna men bra blir det! 
 
 
 
Dom är nu planterade och sitter rakt och fint! Det har jag kollat med min lasermätare! 
 
Nu fattas bara en trappa på andra sidan, och GRÄS! Kommer bli sån skillnad när det blir gräs på gruset :) vilket det planeras att bli om ca tre veckor! 
 


Kommentarer
Gusten

Hej! jag planerar att sätta thujahäck och hittade smaragd från Gnosjö. Jag antar att det är samma leverantör som ni hade? Är ni nöjda med plantorna?
Med vänlig hälsning Gusten & Sofia

2014-04-05 @ 21:11:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0