Vimmerby!

I helgen var vi i Vimmerby på Astrid Lindgrens värld. Har inte varit där sen jag var liten, minns knappt hur det såg ut där. Åkte på lördagen och sov i en lägenhet vi hyrt på Vimmerby Camping. Då jag var rätt sen med att boka var den närmsta campingen full! Vimmerby camping låg bara 10 min därifrån och vid en sjö, jättemysigt!
På lördagskvällen badade Cimberli, Novalie och Emilio. Andreas hade sagt att han skulle bada om Emilio badade, vilket Emilio gjorde =)
 
 
 
 
 Vi åkte på morgonen vid halv nio men var inte framme förrän lite efter 12. Stannade iof några gånger på vägen. När vi kom fram väntade min syster Sandra, Novalie och Emilio på oss där!
Det regnade hela lördagen men barnen märkte inte det, vi fick på dom regnkläder och gummistövlar utan protest! Mike hade jättekul, mest gillade han att gräva i gruset! Dom andra barnen kunde knapt va stilla en sekund, fanns massor att titta på.
 
Tur att vi valde att sova över där för även fast det känndes som om vi sett allt på lördagen var det flera saker vi missat som vi hittade på söndagen. Mattisborgen bland annat. Sandra sa att jag var för tjock för att gå i den, Mike och jag fick stanna utanför.
 
 
 
 
 Var en väldigt lyckad helg! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0