Många bollar i luften

Måndagen var vi ute på promenad på morgonkvisten. Väldigt mysigt men trögt att köra vagnen. Hade glömt vilken tid Mike skulle vara på barnmottagningen, fick därför göra oss klara tidigt på morgonen, fall det var då vi hade tid. Det var det INTE, vi skulle va där kvart i två :)
 Vilket fall, dom kollade Mikes halsmandlar och dom är stora! Kan va därför han inte vill äta, antagligen har de svullnat mycke när han varit sjuk och då blir det ju ändå värre. Tror det är därför han spyr ofta. Vi ska få kallelse till öron-näsa-hals, dom ska kolla om tonsillerna behöver tas väck! Varför han är förstoppad vet dom inte än, glutenprov och mjölk visade inget. Men hans mage fungerar med 1-2 påsar movicol junior, det är ju bra iaf.
 
Efter barnmottagningen kom jag på att jag måste köpa sandaler till barnen, annars får dom nog väldigt svampiga fötter!
 
 
Mike blev väldigt glad, han fick lära-gå skor som jag kallar det, lite stabilare än vanliga sandaler.
 
 
Cimberli ville ha ett par lila, men dom här kändes bättre! Andreas fick flipflopp skor! Dom var jättenöjda allihop!
 
Jag har typ halsfluss, bihåleinflammation och sånt, mitt framansikte gör mycket ont! Var hos doktor Jan, jag trodde han var tysk men var tydligen dansk. Skrev ut fel dos av penicillin gjorde han med, i Danmark har man tydligen lägre dos än i Sverige, men okei! Dom borde ju va friska där med? Men tog tre apotek innan jag fick rätt sort, eller nästan rätt iaf.
Köpte även plattor till uteplatsen, Skulle köpt ett par med mönster i Göteborg, men dom var slut, då åkte vi till ett annat ställe men det blev jättebra ändå. Vi köpte även mina cementrör, finally! Mina smultron och jordgubbsplantor är väldigt trötta på att bara stå i sina fula små plastkrukor.
Skördat första tomaten har vi gjort med, Cimberli smaskade i sej den.
 
 Här har han börjat sitt arbete, men blev många avbrott innan det blev färdigt!
 
Zooma gärna till vänster, där står mitt vackra familjeträd! Blir hur bra som helst med plattorna!
 
Vi hann även med ett litet besök hos barnens kusiner, träffas allt för sällan men idag blev det av! Jättemysigt!
 
OCH! Premiärdopp har det blivit med, självklart inte för min del för jag är badkruka! Men dom övriga njöt
och plaskade massor;
 
 
 
Jag planerar att bada när der är varmt i flera dagar och min uppblåsbara fåtölj är uppblåst och redo.
Vägde mej för övrigt idag, 16kg har jag gått upp väger 63,3 med kläder och skor. Tog mej friheten att dra bort 1,3kg, måste säga att det känns fantastiskt, speciellt när det ska bli en varm sommar! Bara går och väntar på att mina fötter ska börja flyta ut. =))


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0