Ny vecka!

En ny vecka som börjar med sol! Hur gott som helst.Cimberli är ledig på måndagar, mysigt!  Andreas jobbar i Sverige denna veckan med, vilket gör att vi kan grilla vilken dag som helst =) i vanliga fall får jag vänta till helgen då jag är fruktansvärt ointresserad i att grilla! Måndagen bjöd på utländska färska potatisar som bjöd på budskapet *tunnskaliga primörer* Det är många jag tänkt kalla det men aldrig riktigt vågat!
Iaf, färskpotatis och morötter i ugn som var kryddade med min egna kryddblandning, receptet kommer om någon dag då jag inte orkar hämta det nu! Fläskifile med lat-marinad iform av köpt allround marinad. Blev en chilifetaost *pastöriserad såklart* gurk och småtomat-sallad med lite salt och olivolja! Använder alltid kallpressad olivolja då dom andra är gjorda med hjälp av kemikaleier som lurar ut oljan ur oliverna! Sparris blev det till med. Smask va gott!
Jag har som rutin att barna alltid badar på kvällen före första dagisdagen i veckan, då ingår även nagelklippning! Givetvis badar och duschar barnen flera gånger i veckan men jag vill ju inte lämna ett barn som luktar pruttrumpa på dagis som jag brukar säga =) Mike tycker det är fantstiskt kul när Cimberli häller vatten på honom.
 
 
Fruktansvärt varm och fruktansvärt härlig Tisdag, kändes som det var 30 grader ute! Jag tror jag liknade en varm val när jag och Mike var ute på morgon promenix efter vi lämnat Cimberli på förskolan. Mike ville plocka vitsippor och det fick han såklart! När vi hämtat Cimberli ville hon baka tårta, med det orkade inte jag utan övertalade henne till att vi skulle baka en drömchokladrulltårta vilket hon gick med på. Supergod!
 
Och ja, varken Mike eller jag är genusfixerade utan gillar alla färger. Kanske hello kitty är lite väl bra men ändå!
 
Onsdagen gav inte riktigt lika vackert väder, men ljummet! Precis när vi skulle gå ut kom regnet, men det var riktigt härligt. Luktade sommar regn och pippifåglarna kvittrade jättehögt. Mike ville då ha en pinne att leka med och det fick han. Inte ens hundarna som brukar avsky regn ville hem!
 
  Planterat i krukorna utanför huset är gjort med, blev mycket nöjd!
 
Mike var jättetrött vid 11 tiden, han sov nästan till kl 13,30, sen väckte jag honom, skulle försöka få i honom lite mat och gå på promenad innan vi hämta Cimberli kl 15.00. Zessie tyckte absolut inte att han skulle få sova utan puttade på honom med tassarna! Mike gillar för övrigt at somna med  diverse köksredskap i handen. 
Nu är det hockey, Sverige mot Norge, jag hejjar såklart på Sverige men är lite nervös ändå!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0