Bil

Igår bestämde jag mej förr att byta bil! En vit ska jag ha. Berättade detta för Andreas, efter lite övertalning gick han nog med på det! Spännande! Jag kikar och ringer runt! Får se vad tomten kommer med!
 
Igår var vi på 2 månaders kontroll med Nicci! Jag, Cimberli, Mike och Nicci. Zessie fick stanna hemma! Han blev godkännd! Är 61 cm lång och 6555g tung. Nu väger han mer än vad hanns pappa gjorde! Fast att Andreas vägde 500g mer när han föddes. Konstigt nog känns han inte tyngre än för 2 veckor sen. Andreas alltså :) 
 
 
 Har idag, som vanligt varit ute på promenad, vädret sa regn men det var inget. Tur det eftersom jag inte vet hur regnskyddet till vagnen ska sitta.
Cimberli babblar konstant hela tiden. Svårt att svara på allt. Hon fråga om Tomten har FaceTime ;) 
 
Försökte få några fina bilder på dom två andra barnen. Detta är dom som blev bäst;
 
Och ja, Mike valde en Zlatan-toffs och Cimberli djungelgeorge hår.
 
Veckans recept blir ett ungefär recept, vilket jag avskyr egentligen!
 
Kellogs Special K read berrys torsk:
 
Torskblock
Några dl kellogs
2 dl Vispgrädde
1 dl Mjölk
Chiliflakes
1 tsk Flingsalt
1/2 kött eller fiskbuljongtärning 
ca 75g smör
 
Do like this:
 
Smöra en ugnsform.
Lägg i tinat torskblock (funkar säkert med fryst, mitt var halvtinat).
Krossa cornflakesen och blanda med chiliflakes och flingsalt. Lite mer chiliflakes än vad man tror.
Smält smör och blanda med cornflaksen, lägg detta på fisken. 
Ställ i ugnen på ca 180 grader ca 20min. 
Om det blir för mycke färg, lägg över folie tills fisken är klar.
Blanda mjölk och grädde efter behag, krossa ut buljongen litegrann.
Ta ut fisken och häll på gräddblandningen. 
Ställ in i ugn ca 10 min.
 
 
Jag serverade fisken tillsammans med kokt potatis och morötter och ärtor. 
 
Detta recept är smaskens på kyckligfilé! Men det ska då va inne i ugnen 40-50 min istället! Serveras ex med klyftadpotatis i ugn, med en fräsch sallad till!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0