Bröllopsdag!

Ett år sen vi gifte oss nu! Känns jättekul att ha bröllopsdag idag! Helt roligt! Inte lika roligt är det att han som jag skulle firat det med är 27 mil bort. Men en fin bukett fick jag av en äldre herre som körde förbi *läs blomsterbud*
 
 Här är efter request ett bröllopsspecial:
 
Well, hur gör man då när man gifter sej? Är det bara att gå till kyrkan och säga; vi vill gifta oss?! Nja jag visste ju inte riktigt hur man gjorde, ena jag hade koll på var att man skulle skicka in nåt papper.
Jag och Andreas hade pratat om att gifta oss i typ paris eller typ nån frän stad i Italien. Problemet då är att man får typ gifta sej 2 gånger, en gång i stadshuset eller nåt och sen ha en ceremoni för ceremonins skull i kyrkan, rörigt!
 
 

Slumpen förde mej på ett Me&I party med en nygift brud. När vi började prata märkte jag att hon hade ju stenkoll, intressting! Hon visste inte att jag planerade gifta mej i hemlighet. Men det visste jag, och la på minnet det hon sa. Vi pratade om brudklänningar och affärer på nätet, att det var svårt att veta fall man får den klänning som visas på bilden. Hon berättade även om ett papper som heter Hindersprövning, för att få den godkänd krävs att man inte är syskon, eller mamma och barn, hahaha läskigt. Om man får gifta sej med kusiner har jag dålig koll på men jag tror man får de. Men pappret beställer man från skatteverket och samtidigt beställer man även namnändringspapper - om man nu vill ändra det.
Vi beställde pappret sent, inte alls ute i god tid, men pappret kom tillbaka i tid och vi var inte släkt, PUH!
 
 Vi valde detta datum 8 oktober för att det är vårt förlovningsdatum! Men vi bestämde detta typ 2 månader före. Men tog inte riktigt tag i det förrän några få veckor före.
 
Klänningen då? Jag beställde en från nåt veckert asiatiskt land, men det visade sej att det var tre veckors leveranstid och den hann inte komma. Jag fick därför pengarna tillbaka! Seriös sait! http://www.jenjenhouse.com var det.
 
 
Blev istället att ringa runt till olika affärer i Göteborg för att se hur fort man kunde få tag i klänning, som såg ut som jag ville och satt som den skulle. www.weddingsquare.se den butiken for vi till, söndagen 8 dagar före om jag  inte minns fel. Hittade en klänning som såg ut precis som jag ville, hittade även några andra som var jättefina. Redan när jag ringde till butiken sa ägaren att dom flesta ändrar sej när dom provar klänningar, tar inte alls den man tänkt sej. Det gjorde jag med, fastnade för dem första jag provade, den såg ut som en bakelse. Svårt att bestömma sej själv med, Andreas fick inte se klänningen förrän på bröllopsdagen. Andreas hittade kläder han med, som vi iof bestämt innan.
 
Håret då, jag ville ju ha fint hår för det kändes jätteviktigt. Men svårt att gå ut från en frisörsalong utan att nån ser en =/ MEN min granne och goda vän är ju frisör =) perfekt! OCH hon kan sminkas!
Foton eller inte!? Jag ville gärna ha fina bröllopsfoton men men 17 skulle jag anlita, ville ju ha någon som kunde hålla en hemlis och jag har ganska höga krav när det gäller foton. Satt och pratade med en vän från min föräldragrupp, en förmiddag på öppna-förskolan. Hon kläcker ur sej att hon är fotogtaf, hade jag inte en aning om! Perfekt igen! här är hennes hemsida; http://fotografevelina.se Behöver jag säga att mina krav uppfylldes!
 
Haha Jag frös om fötterna och hade därför valt ett par gråa strumpor!
Blommorna beställde jag på blomterjätten, 6 lila och 6 ljusrosa och 6 vita rosor och några diamant-nålar man kunde sätta i mitten på dom, lite sidenband. Jag band ihop dom själv, eller ja jag åt och frisören snurrade ihop en till mej och en till Cimberli.
Prästen, vi ringde prästen som döpte Mike. Han var väldigt trevlig och kul. Han var med på noterna!
Men vart skulle vi gifta oss? Vi bestämde att det skulle va vid en sjö, gärna vid våran sjö, Öresjön! Vi åkte runt i mörkret en kväll och började leta plats. Tillslut hitta vi det perfekta stället!
 
 
 
Jag Cimberli och Mike åkte in till en guldaffär i Borås, var ju lite sent påtänkt det med. Men hade ju tänkt på ungefär hur ringen skulle se ut! Jag hittade ganska snabbt den perfekta. OJ va NÖJDA vi var när vi fick ihop både fotograf, frisör, makeup artist, präst, plats, klänning och ringar och alla papper hann komma, till och med köpa morgongova till varandra OCH vi lyckades hålla det hemligt!
Varför vi valde att gifta oss själva var för jag ville inte va nervös och missa en del för jag var nervös, vi kunde välja helt själva utan att folk tyckte åt oss. Även fast man tror man gör egna val påverkas man ju självklart av vad andra tycker och tänker! Sen slapp vi dom där hemska fylle-talen med =)
Det blev helt perfekt!

Jag älskar dej jättemycket Andreas!
 
 


Kommentarer
Elinor

Åh vad härligt inlägg. Underbart!! Och vad vackra ni va 😊

Svar: Hihi, ja tur att du precis gift dej och kunde hjälpa mej 😄 och tack :)
Mariah

2013-11-09 @ 15:54:47
Elinor

😄

2013-11-15 @ 22:23:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0