Storm!

Skönt att stormen är över. Var inte det minsta orolig över den. Sen kom min syster, vi var överens att der nog var överdrivet. Sen börja vi läsa på nätet och prata med vänner. Då började vi bli oroliga. Vid 18-tiden märkte vi att stormen inte alls var här. Då åkte min syster hem och samtidigt började det blåsa! 
Jag hade som tur var flyttat in några krukor på altanen, även rutshkanan i plast flyttade jag in till garaget. Sen tog jag buntband och buntade ihop och satte fast gungan i våran husstolpe. 
Det kom några riktigt läskiga vindar, jag placerade alla 3 barnen i min säng. Fall nåt träd skulle välta vid vägen. 
Kokongen hade vält!
 
2 av stolarna gav sej på den stackars grillen. 
Men vid 23 slutade den hemska blåsten. 
Tur de! 
Jag förberedde mej för stormen genom att:
1 tända ett stearinljus brevid mej på sängbordet.
2 hämta 2 ljuslyltor och 8 stearinljus till.
3 ha en stor godisskål proppad med godis.
4 fylla upp en stor kanna vatten och ställa i kylen ( för det stod det på bt.se)
5 sätta i gamla batterin i en ficklampa, lite ljus blev det om man slog till på den ibland.
6 ladda telefonen innan stormen
7 ladda datorn för att ev kunna kolla film om strömmen skulle gå.
8 stormsäkra altanen.
 
 Tur det gick bra!
 
Idag har det bara blåst och regnat lite. Men en regnig promenad blev det ändå! Sen kom min syster och hennes barn hit, dom har inte träffat Nicci innan! Undviker ju helst förskolebarn just nu! Därför fick dom inte sova här, utan vackert åka tillbaka till Värnamo!
Bästa knasiga vänner!
Emilio försökte allt vad han kunde för att jag skulle få en fin bild på dom!
Fick för övrigt provat på att ha 5 barn en stund, mina systrar åkte iväg ett ärende. Men det gick hur bra som helst! Barnen hade till o med städat rummen och jag hann duka bordet fint innan dom kom tillbaka. Duktiga barn! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0