Veckan.

Veckan har varit kul! Har varit på promenad varje dag, ena dagen såg vi en dam som klev in i en enbuske och skakade den! Andra dagen såg vi ett huvud. 
Har varit perfekt promenadväder med. Ena dagen tog vi tom mos-backen! Den är inte en barnlek!
 
Var på grannfest med! Med tjejgrannarna. Jättegod mat och alla är lika knasigt roliga! Synd bara att 2 inte kunde va med 😩. 
Beställt ljus och ljuslykta fick jag gjort med, från partylight. 
 
Firat min goa mormor har vi gjort! Jag gjorde pannacotta till efterrätt, jäklar vad god den är! Väldigt enkel med. Skulle gjort den blå för att skojja till den, men blev osäker på fall det skulle uppskattats! 
 
 
Pannacotta med vit choklad och grekisk youghurt: 
 
3 dl grädde
100 g vit choklad 
1 påse snabbgelatin
1 dl grekisk el turkisk youghurt
2 dl hallon
 
Topping:
 
3 dl hallonsaft
1 påse snabbgelatin 
 
Gör på detta vis:
Bryt chokladen i bitar och lägg i en bunke. Koka upp grädden, häll den över chokladen och rör tills den smält. Låt kallna, jag ställde min i kylen och sen i frysen för jag hade ont om tid!
Vispa sedan i snabbgelatinet med elvisp i ca 30 sek. Blanda sedan i youghurten.
Lägg några hallon i det du ska servera i. Jag använde mej av vinglas och hade 5 färska hallon i botten! Häll sedan i pannacottasmeten och låt stelna minst 2h.
Efter den stelnat, blanda saft och snabbgelatin med elvisp, häll över pannacottan, sila gärna i den. Låt stelna 2h typ!
Jag sparade några hallon till garnering! 
Detta recept är till 4 personer men går finfint att dubbla.
Denna bild är inte min utan tagen från kokaihop.se! Men såhär kan den se ut 😃👍
 
Fick äntligen skorna jag beställt till Cimberli, tur att snön inte kom tidigt i år! Jag gillar att va väl förberedd! 
Cimberli älskar dom, jag valde dom för dom var bäst i test i år! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0