Lucia

 Vi har fått svar på Mikes andningsregistrering, ja den som gjordes när vi sov på drottning Silvias barnsjukhus. Den visade inget! Han andades alltså helt normalt på natten. Jätteskönt men jag kan inte helt släppa det, är ändå lite orolig men låter honom sova i sin säng nu på nätterna. Men jag har ju baby kameran och då ser jag ju honom hela natten! Det känns lite bättre. 
 
 
Korvstopp var det här! Den blev fantastiskt god! Det är enda köttkorven jag gillar (",)
Mammma, pappa och vi stoppade korvar i massor! Riktigt julmys! 
 
 
Mike och Cimberli fick varsin paketkalender i år! Cimberli blev jätteglad när hon vaknade och såg paketen. Mike försökte gömma sej när Cimberli kom och försökte dra upp honom ur sängen för att visa paketen! 
Till sist fick han syn på dom, han blev tok glad! 
Cimberlis första paket var en shop can och Mikes en bil! 
 
 
 
Vi har firat Mikes 3 års dag! Fast lite väl tidigt, men folk är stressade runt jul och hinner knapt komma på Mikes kalas i vanliga fall! Därför valde jag att sätta det tidigare då det passade oss och dom flesta. Choklad tårta och Prinsesstårta och kanelbullar blev det, smask. 
 Han fick bilar och massa bilar och annat fint! 
 
 
 
Cimberli och Andreas har gjort ett chokladhus. Jag bad dom göra det och gav dom en manual. Den försvann men dom lyckades ändå! Tridet är att man måste micra chokladkakan lite innan man skär i den. Det märkte Andreas efter att ha skurit sönder ett par. Sen doppa sidorna i smält choklad och gelarinpapper som fönster! Det blev det finaste Chokladhuset jag sett! 
 
 
I år ville Cimberli vara Lucia. Mike bryde sej inte om vad han skulle vara. Jag frågade i affären men han tyckte jag var tjatig. Därför garderade jag mej och köpte pepparkalskläder till honom. Tomtekläder hade han redan hemma, lucia skulle jag inte lyckas få honom att va hur jag än skulle göra. Nicci däremot älskar huvudbodnader och skulle säkert vilja vara Lucia. 
Det tog några timmar innan barnen lyckades göra sönder en lampa i kronan. Smått glas överallt! 
Givetvis fick Nicci och Cimberli feber på torsdagen och luciafirandet var på fredagen på Föskolan. Mike fick med stanna hemma.
 
 
Granköp idag och luciaKläder på! 
 
 
Visst blev den jättefin! 
 
Har ni någon gran än? Hoppas den inte barrar! Det gör 1 av tio ädelgranar! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0