Pepparkaka

Vi har ju bakat lite julgodis och pepparkakor! Pepparkaksbakandet var mysigt men stressigt. Därför avvisade jag Andreas och Nicci från köket och då blev allt lugnt igen. 
 
 
Nicci kastade ner alla saker på golvet, kavlar, mjöl och pepparkaksformar. 
Mike tyckte det var roligast att knyckla ihop gubbarn, slänga en del på plåten samt äta upp resten! Andreas förstod inte att man måste kavla degen tunnt tunnt. Men det blev goda pepparkakor ändå. 
 
 
Jag vet inte vad lillagubben eller Herr Nilson råkat ut för. Men katten och gubbarna blev ju fina! 
 
 
Jag och Cimberli bakade Rocky Road. Detta är vårt bästa recept; 
 
1 dl skalade pistagenötter
1,5 Casewnötter
1-2 Dl minimarscmallows
1 påse Dumle
2 st 200g marabou choklad
1 st 200g marabou mörk choklad 
 
Dela nötterna. Dela dumlen i mindre bitar. Lägg alla ingredienser utom choklad i en bunke. Smält chokladen och häll den i bunken. Rör runt och häll ut på ett bakplåtspapper. Lättast är det att dela Rocky Roaden i bitar innan den stelnat helt. Men funkar bra när det stelnat med. 
 
 
Det blir en ganska chokladig men jag gillar det. I andras recept är det bara hälften mängd choklad i. 
 
Imån fyller prins Mike 3 år! Jippie! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0