Tårtbild!

Tillslut hittade jag en tårtbild på Sandras tårta! 
Emilio valde ju Lego Chima gubbe på sin!
 
 
Jag hade bakat kanelbullar som alla tyckte var jättegoda. Jag tycker alltid mina bullar är goda och fluffiga. Men alla prata ändå om hur fluffiga dom var. MEN igår kom jag på det, Andreas tror att vetemjöl special och vetemjöl är samma sak! Detta har resulterat i att han envisas med att köpa vetemjöl special gång på gång! Vilket i sej resulterade i väldigt luftiga bullar! Samt ekologisk kanel, den är lite smakigare än den kanelen jag brukar använda. 
 
 
Snurrkakor fixade jag och Cimberli med! 
Här är receptet; 
 
 
 
Man gjorde den fina mördegen, delade den och färgade en av delarna! 
 
Då jag aldrig jobbat med mördeg blev jag förvånad över hur svårt det var. Den var inte samarbetsvillig. Den ville typ smula dej och smälta samtidigt. Därför kavlade jag ut degen mellan två bakplåtspapper och lär dom inte vila i kylen innan jag blandade den färgade och inte färgade. Jag kavlade alltså ut dom, la dom på varnandra, rullade ihop och sen la i kylen i bakplåtspappret!
 
 
Tada! Dom ändrade färg :) nej men jag gjorde både gröna och rosa! 
Lycka till om ni bakar dessa, det blev många svordomar innan dom var klara! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0