Mike

Barnpsykolog ringde härromdan, vi var hos honom för ett tag sen och nu hade han gjort en utvärdering av alla tester vi gjorde på Mike. Det visade sej att han inte har en utvecklingsstörning. Jättebra tänker ni. Självklart är jag jätteglad över det. Men hade vi inte fått reda på kromosomfelet, hade hjälpen tatt slut nu. Visst hade vi fått träffa en Logoped. Men det som jag kännt är annorlunda med Mike hade jag inte inte fått hjälp med då. Jäkla tur vi tog det där blodprovet. 
 
 
 
Mike och Nicci :)
 
Men i fredags var vi på Habiliteringen med Mike! Vilken hjälp! Där var det inte frågan om ifall vi skulle göra nåt för att hjälpa Mike! Hur bra som helst kändes det. Vi träffade en kurator och en logoped. Vi gjorde upp en plan! Redan nästa vecka ska vi till logopeden igen. Dom tyckte det var märkligt att vi inte hade träffat någon logoped tidigare *som jag tjatat om att få komma till en logoped va!!! Men man typ får ingen hjälp förrän man vart på 2,5 års kontroll* 
Men nu är det andra bullar, fast han är ju nästan 2,5 år nu :) 
Nu får vi massa hjälp, känns nästan överflödigt. Känns nästa som om andra behöver hjälpen mer, han är ju inte jätteannorlunda :) 
 
 
 Vi var i en trädgårds butik i träslöv i helgen, det var mycket kul att ta i äckelvattnet på den här "fontänen". 
 
 
Sen badade barna med en kusin-Emilio! 
 
 På söndagskvällen satt vi ute på vår altan och njöt av sommaren! 
 
 
Jag har shoppat massa nu det sista! Fyndat en hel del faktiskt! Här är en liten del av det; 
 
 
Cimberli har ju självklart redan använt sina kläder, innan vi han hem till och med :)
 
Har ni fyndat nåt på sommarrean än? Gör det annars! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0