Jul

I helgen var vi på julmarknad! Tjolöholms slott! Det var is kallt ute och riktigt juligt. Vi köpte whiskeykorv, senap, päronkonjakkorv, chilichoklad-klubbar som man doppar i varm mjölk, ost och sill!
 
 
Precis när vi kom upp till slottet var det godisregn. Tomten stod på balkongen och kastade godis. Sedan gick jag och Cimberli in i slottet och där satt tomten. Cimbelri skrev en önskelista och visade den för tomten. Det stod shop någonting och en bil till Mike.
 
Jag och Cimberli gick ut och frågade Mike om han ville träffa tomten, det ville han. Mike blev jätteblyg och fick gå före ett snällt barn i kön (kö:n). Tomten var verkligen jättesnäll och fick tillslut Mike att ta i hand med honom. Mike flinade stolt!
 
 
Vi åt smaskiga hamburgare, Nicci åt en hel typ. Cimberli tog några bett och Mike åt en halv, jag åt en Chili Burger, as god! Chiliaioli och chili-colslaw. Andreas åt en Nr 1 ( är väldigt osäker på vad det kan ha vart i den, men ren nöt iaf. Kanske inte ren-nöt men rent nöt kött. Jag tror det var angus kött. ) Zessie fick vara med en stund hon med, men eftersom det inte fick vara hundar inne satte vi henne i bilen igen. Väl inbäddad!
 
När vi kom hem tvingade andreas mej att smaka på den panerade inlada fisken han köpt, dock i utbyte mot att han kommer äta vegetarisk mat någon gång ibland. Den fick jag med på! Tog en sellabete och sen kräktes jag i diskhon i tvättstugan. Det var det värt alla gånger! I love vegetarian food!
 
Imån ska jag och Mike sova på drottning Silvias barnsjukhus i Götet! Mike ska utredas varför han sover oroligt och ifall han har andningsuppehåll på nätterna! Ska bli skönt och mysigt och oroligt! Hoppas maten är god och att Mike är på bra humör ;) uppdaterar imån! Sov sött!
 
PS Mike sa cykel häromdagen när jag visa en bild på en cykel. Å cykel sa han närmare bestämt. Sen har han lär sej säga oj med.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback