Januari

hoppas ni haft en julig jul! 
 
 
Tomten hade lämnat massa paket! 
 
 
Jag hade vart jättesnäll! En ipad mini 3 var en av mina många fina paket jag fick! Andreas hade lyckats köpa en likadan tröjja till sej själv som jag köpt till honom, men resten av paketen hade han som tur var inte köpt till sej själv! 
 
 
 
Barna fick först öppna varsitt paket. Sen åt vi frukost och sen fick dom resten av paketen. Jag hann inte ta kort på barnens alla paket, dom spreds åt olika håll :)
 
 
Cimberli ville öppna allas paket, Mike ville få alla sina innan han öppnade dom, Nicci ville att alla skulle öppna hans paket och Andreas blev besviken när jag öppnat mina för han ville köpt fler. Andreas älskar att ge paket.
 
Barnen var nöjda och glada över sina paket. Leksaker, kläder och ja allt. 
 
Sen kom mamma, pappa, mammas morbror, min lillasyster och hennes sambo och åt jullunch med oss! 
 
 
 Min jultallrik. Sallad med granatäpple, egengjord köttkorv, potatis, kokt salfrulle, kokt benfri kotlettrad och Andreas goda grönkål! Andreas hade även gjort nått kött i ugnen i 12 timmar! Vit sås med självklart! 
 
 
 Sen var vi hos Andreas mamma och pappa och firade jul! Där kom tomten! Nicci stirrade men var faktiskt inte rädd. Där har Andreas på sej sin fina tröja som han fick av mej (eller som han skulle fått om han inte köpt en likadan själv) 
 
 
Cimberli tyckte tomten var obehaglig för han hade en mask på sej. Men hon vågade gå fram hon med. Mike stod vid tomten hela tiden, han var inte det minsta rädd. 
 
 
Mycket allvarlig och spänd Mike! Alla kusinerna var jättenöjda med sina paket! 
 
Barnen har fått massa saker, jag har ändå rensat och skänkt en del leksaker men det märks inte. 
 
Äntligen kom lite snö! 
 
 
 
Här skottar dom på varandra. 
 
 
Cimberli byggde snögubbar! Hon är väldigt duktig! 
 
 
Hon var ute i flera timmar! 
 
 
 Tillslut ville hon äta ute, vad kan man laga som hon kan äta lätt ute! Hamburgare och pommes! 
Eftråt skickade åkte Cimberli och Andreas pulka! 
 
 
 
Nyår! Vi hade bjudit 3 par men två av dom var sjuka! Istället fär 16 blev vi 7! Men det var en väldigt lugn och skön nyår. Barnen var duktiga hela kvällen! 
Andreas hade köpt en fet tårta. Oj den small som bara den, Diamond blev rädd, Zessie blev lite rädd och Nicco vaknade. 
 
Nu ska jag snart sova, är trött för jag, Sandra och Emelie har vart med mamma på Spa och firat mammas födelsedag! Asia spa! Godnatt! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0