Mike

Mike var som vanligt mycket imponerande hon barnpsykologen! Även om han denna gången var lite disträ, men alla dagar kan man ju inte ha full fokus. Jag och Mike var och shoppade före på Allum som planerat. Mike valde att vi skulle äta på Espresso house, vilket jag absolut gick med på. Jag älskar Kaffe Mocca, eller Mocca latte som det kallas i Sverige, eller Macciato med chokld som de kallar det på Espresso house. Helt enkelt en latte med choklad i men med bara en espresso shot i! Egenkomponerad av mig såklart! Mike valde en cesarsallad med räkor och jag valde en cesarwrap med kyckling i. Den var jättegod, vet inte riktigt vad det var i den och det slutade som vanligt med att Mike åt upp halva. 
 
 
Söta Tiger-Mike!
 
 
Min plan var att sätta i de två skrämmorna jag köpte i vettiga kontakter i huset och sedan skulle ingen spindel någonsin våga visa sig igen. Strax efter jag pluggat i dom hoppar en stor groda i genom altandörren. Lugn och sansad förälder som jag är ställde jag mig först på stolen och senare på bordet och skrek på hjälp. Nicci och Mike var ute på altanen och körde el-MC och Cimberli var hon en kompis. Ljudet av killarnas el-MC överröstade alltså mitt skrik på hjälp. Tillslut höde de mig och sprang in, då hoppade den feta läskiga grodan under soffan. Killarna försökte fånga den men Nicci sa: jag vill inte att den hoppar på min löja (tröja), vilket jag helt förstod så jag ringde min mamma. Som tur var va hon inte hemma i Espevik utan i Fritsla. Tack snälla mamma! Men frågan kvarstår, drar spindelskrämman åt sig grodor? 
 
 
Här står jag i panik och skriker. I ca: 30 minuter tills mamma kom! 
 
Idag har vi bakat Silviakaka! 
 
 
Smask! 
 
Jag fick även hem massa klänningar och skor som jag beställt. Som vanligt köper jag fel storlek på skor och som vanligt är de förstora. Klänningarn såg inte riktigt ut som på bilderna men snygga! Skorna var snyggare i verkligheten än på bilderna, förutom ett par. Dom var som långa båtar, Kenzo-båtar. Nu ska jag lägga mig och fundera på vilka skor och klänningar som var snyggast! natti
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0