SOL!

Så några år senare har en del hänt. Barnen har vuxit och jag lärt mig att inte särskriva (mestadels). Jag har tagit paus i mitt pluggande till ssk och just nu läser jag en kurs som heter Rätten och samhället och jobbar timmar på Sis ungdomshem i Öxnevallla. Det är ett hem för pojkar på 16-21 år och jag jobbar på Östergården som är en akutavdelning. Jag trivs jättebra där men arbetstiderna är svårt då Mike inte orkar vara på fritids längre än till kl 15 typ! 
 
Här är en nyduschad Nicci, han är nu 4,5år! Han har fortfarande massa energi och är supersmart, men lugnare än innan och har verkligen blivit en stor kille. 
 
 
Vet inte vad jag ska göra med hans hår, älskar det men nu börjar det bli lite väl långt. 
 
Om några veckor ska vi till Spanien, men om ni tänkt göra inbrott medans vi är borta så har vi både larm och så kommer min syster med barn att bo här. Och hagelbössan... skoja bara! Helst hade jag velat packa färdigt allt idag men då vi behöver använda flera av sakerna innan vi reser så skulle det bli ett väldans upp och nerpackande av allt. Så jag får lugna mig. Än så länge har jag packat lite i barnens väskor, hörlurar, simpuffar och fem par strumpor och fyra par underbyxor var. Listor med vad jag ska packa i barnens väskor skrev jag redan när jag impulsbokade resan. Jag var nere i Spanien närmare bestämt Playa Flamenca, Orihuela med mina systrar i oktober senast. Ska bli så gott att åka dit igen. I somras var jag där med familjen, som tur är har jag en snäll släkting som låter oss hyra sin lägenhet där! 
 
 
Här ligger jag i solen med min Mike! Han har nu fyllt 6 år och går i förskoleklass. Det fungedrar bra och jag har lyckats tjata mig till en resurs till Mike. I nuläget åker vi in ungefär en gång i veckan till Göteborg till BNK, och utreder hur han ligger till utvecklingsmässigt. Ska bli skönt att få veta, så vi kan bemöta Mike på bästa sätt och ge honom rätt förutsättningar. Jag gör allt för att mina barn ska växa upp så bra som möjligt och att bli självsäkra starka individer, diagnoser eller inte. 
 
Cimberli är 7,5 år och tränar numera Hip hop, redskaps gymnastik och cheerleading. Och sen simmar hon en gång i veckan med och har fått hälsporre. Hon älskar att träna men gnäller varje gång vi ska åka till träningen, när träningen är slut skiner hon som ett ljus och tyckte  det var så kul att träna. Hon tränar varje dag hemma och vill helst vara bäst på allt - tvärt emot mig alltså. Nästa termin tänkte jag att hon ska välja två utav sporterna. 
 
 
Här har hon gjort en tröja, av ett par leggings! Hon är makalöst duktig! 
 
Nu ska jag kolla på ett avsnitt av Smallville, ni vet den där gamla serien med stålmannen. =) 
I morgon ska Cimberli på ännu ett kalas och jag ska lämna in ett arbete till skolan. Idag har det vart sol och i morgon ska det bli sol och varmt! Jippie! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0