Augusti

Så var det Augusti. Det känns som vi gjort och hunnit med extremt mycket denna sommaren. Inte allt det jag hade tänkt men ändå!
 
 
 
Häromdagen var vi på Rix Fm Festival i Varberg! Minns inte vilka artister det var, förutom han Liam som vart med i något tv4 program. 
 
 
 
Barnen bestämde sig för att få varsin ansiktsmålning. Hon var väldigt snabb och duktig på att måla. 
 
 
Cimberli valde Regnbågs-Prinsessa. Här är Cimberli med mormor! 
 
 
 
Spider-Mike, jag envisades med att ta bilden mot solen, därför ser Mike inget. 
 
 
 
Nicci Hulk. Men Nicci trodde tyvärr att han blev Hulken när han blivit målad. Det resulterade i att han började grymta och knuffas. Han gick verkligen in i rollen och hade svårt att komma ur den, tyvärr. Han har ju ett väldans humör ibland och känner sig lätt kränkt typ. Han får typ utbrott och då är det svårt för honom att ta sig ur det. Och det är framförallt svårt för mig att nå honom och hjälpa honom ur det. Men som tur var löste han det själv! 
 
Musiken va okei och det var skön stämning. På torget fanns det roliga saker som barnen kunde göra, exempelvis kunde de klättra upp på en slags uppblåsbar pyramid, hoppa studsmatta med sån där gummibandssele, åka karusell, eller köpa spunet socker. Men kön var så lång, vi stod en halvtimma i klätterkön, sedan räknade jag barnen som va framför och drog slutsatsen att vi skulle behöva stå där och vänta i 50 minuter till innan det bar barnens tur. Trist! Så vi gick ur kön och köpte lotter i stället. Jag brukar inte ha ont av att vänta men eftersom barnen inte var jättenoga med klättringen ändå så gick vi. 
 
 
 
 
Jag och Cimberli hade klätt och likadant, vita tröjor med flaggor på och beiga shorts, vi gillar verkligen att matcha kläder. 
 
 
 
Sedan åkte vi till Espevik och sov där. Dagen efter gick vi till stranden och solade och badade.
 
 
Här leker killarna i trädkojan hos morfar! 
 
Jag är fortfarande förundrad över att sommaren varit så varm. Minns så väl sommaren -94, vi var som vanligt i Espevik hela sommaren och det var så varmt! Jag och vännerna var ute hela dagarna och hela kvällarna och badade en miljon gånger. Jag försökte hålla mig vaken för att se om Sverige skulle vinna guldet men somnade tyvärr sista matchen, den gick typ kl. 1 på natten eller nåt. Den sommaren är en av mina roligaste sommarminnen! 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0