Fix hemma!

Vi har ju kvar ena delen av trädgården att fixa färdigt. Men nu är stenläggningen nästan klar. Äntligen! Vi var inne på Rångedala plantskola i Borås och jag valde träd. Ska egentligen ha tre träd men hittade bara två som jag ville ha, och en buske. Vi fick verkligen bra hjälp med!
 
 
Det var så klart en varm dag och barnen blev helt slut och ville sova på jordsäckarna. 
 
 
 

Nu fattas det bara ett träd på ena sidan och något grönt och kanske lite vatten på den andra sidan. I den vita gången ska det va stegplattor med! 
 
 
 
 
Sen ska det i lite lampor här och var. Det kommer bli hur bra som helst! 
 
Jag fick för mig att vi skulle fixa till poolhuset med och köpa ny soffa till altanen. Tidigare har vi haft kontoret och gymmet där. Men eftersom Andreas för det mesta behöver allt i Norge så städade vi bort kontoret. Så köpte vi en säng, gardiner och lite annat smått och gott. Från början byggde vi poolhuset för att ha det som gästhus men när vi gjorde om kontoret till C:s rum behövde vi någonstans att ha kontoret. Hahah va rörigt skrivet. 
 
 
 
Jag är jättenöjd med hur det blev! Det som fattas är en byrå. Och något mer säkert. 
 
 
 
En vacker spegel blev det med, en hit och en till sovrummet inne.
 
 
 
Det är jättemysigt att ligga där inne och njuta i värmen. Men av någon märklig anledning är det knappt någon mobil eller trafiktäckning där - märkligt, som en bunker lixom. 
 
 
 
Eftersom det var totalt omöjligt att hitta nya kuddar till våran loungesoffa så var vi tvungna att köpa en ny. Eller måttbeställa nya kuddar men det blev lika dyrt som att köpa en ny soffa typ. Men när jag började leta runt i internetdjungeln så visade det sig att det var leveranstid och att i princip inget fanns inne i någon butik. Men efter lite mer grävande hittade jag en som man kunde köpa direkt! Kuddarna är dock hårdare än vad de ser ut att vara men när man väl satt sig sitter man skönt! 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0