Förberedande inför hösten

Jag gillar att vara ute i god tid. Är alltid skönt att ha höstskorna inköpta när vädret plötsligt växlar om . För så brukar det ju vara, rätt var det är känner man bara att vädret är kyrligare och att det är höst! Därför var jag och Cimberli på Visko igår och köpte skor. Hon hade vuxit ur både de vanliga gympaskorna och gympa-gympa skorna. 
 
 
 
Det blev ett par addidas och ett par Viking. Jag är alltid noga med att barnen ska ha bra, sköna skor som håller formen och är bra för fötterna. Helst som är vattentäta med. Därför brukar jag köpa skor från Viking, Superfit eller Kavat. Eftersom Cimberli haft hälsporre som satt i flera månader är det extra viktigt att hon har bra skor. 
 
 
 
 
 
I veckan var jag och Mike på ortopeden. Han hade tidigare och har ibalnd fortfarande väldiga smärtor i benen. Men det har blivit lite bättre av att han fick ilägg i skorna. 
 Vi köpte nya fina skor till Mike, han hade kunnat ha sina ett tag till men det är så bra att kolla med ortopeden så han har rätt skor. Eftersom väntetiden hos ortopeden är upp till ett år så är det bästa om jag har med de skor som iläggen ska va i, för då kan ortopeden känns på skorna så de är bra för Mikes fot!  Det blev ett par Viking gortex med reflex på typ hela skon! Superfina och ortopeden godkännde dem. 
 
 
 
Jag är så rolig. Här är jag den blåa i Pyamashjältarna, Catboy! Det är inte min potta i bakgrunden, det är min underbara guddotters! 
 
 
Denna veckan har jag inskolning för Nicci. Han har ju gått i på Solgårdedns förskola tidigare. Men nu har han börjat i Örby förskola, eftersom han ska börja i Örbyskolan nästa år. Han har vart superduktig på inskolningen såklart!
Samtisigt som jag skolat in honom har vi haft två tandläkarbesök, läkarbesök och möte med Rektor, Elevhälsan och MIkes lärare angående inskrivning i särskolan. Han ska gå integrerat i vanlig skola! Jag vart på golfkurs i veckan med! 
 
 
 
 
Men så trött han har varit. Första dagen var vi där två timmar, sedan stensomna han och sov igenom två tandläkar besök. Jag Fick bära honom från bilen till tandis soffa. Sedan från soffan in till tandis, vidare tillbaka till soffan och in till tandis igen. Han sov och sov. 
 
 
Cimberli är så kul. Ett par trosor gjorda av tossor =) 
 
Barnen var jätteduktiga hos tandis. Både Mike och Cimberli bananlackar var tredje månad, Cimberli för hon haft hål och Mike för att de som har samma kromosomavvikelse som honom har dåliga tänder. Vi borstar, använder plackers och fluxar. Inte Mike dock,han har världens glesaste tänder och kan inte spotta, så han får inte använda flux! Nu är det höst! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0