Disneyland!

 
Disneyland!
 
 
Jag vet inte vad jag hade förväntat mig av parken. Inte alls faktiskt, jag läste lite om den innan vi åkte ner men hade ändå svårt att föreställa mig hur det var. Det var åkatraktioner och soverniaffärer överallt. Vi valde inträde till en av delarna, Disneyland Park. Det kostade 79€ för vuxna och 72€ / barn. Jag vet inte om det är dyrare under högsesong. Ville man besökt både Disneyland Park och Walt Disney studios Park kostade det 99€/vuxen och 92€/barn. Vi kände att barnen inte skulle orka gå igenom båda två på en dag så därför blev det bara biljett för ena parken. Innan man kom in på området röntgades väskor och man fick gå igenom metalldetektor. Det känndes märkligt men tryggt! 
 
 
Cimberli tyckte som ni ser, att det var jättekul att kolla på prinsessklänningar! Jag hade hade velat köpa den och ha på mig den under hela vistelsen men Cimberli sa att "jag skulle lägga av för jag var pinsam." Besviken! 
 
Vi var där på en veckodag före högsesongen. Det var mellan 20-80 minuters väntetid på karusellerna. Flera av åkatraktionerna var ganska svårt att se vad det var man skulle åka innan man stått i kön och kommit fram typ. Varje karusell var en överaskning. 
 
 
 
Det fanns riktiga halvsmå bilar som man kunde köra. Dom hade en räls i mitten så man inte skulle köra av. Mike körde och vi bråkade om ratten. Det gick rätt fort när han gasade på. Kul kul!
 
 
En av de coolaste sakerna var broarna och grottorna. 
 
 
 
På vissa ställen var det jättemörkt och jag fick barnens kusin att gå först när jag var skraj. Cimberli som har världens sämsta humor gömde sig i ena grottan. Jag blev riktigt rädd, vi andra delade på oss och jag gick ner en mörk gång och började ringa upp hennes GPS-klocka. Då hoppar rackaren fram och skriker böööööh! Jättekul tyckte hon, jag tyckte det var mindre kul men belönade henne för att det var ett kreativt skämt.
 
 
 
Vi hade sol och värme och det var en toppendag att va där på. Det var inte så långa köer i kioskerna eller till de små vagnarna som fanns överallt, där de sålde glass och dryck. Glassen var ordagrant iskall.
 
 
Jag hade läst att paraden skulle vara bra. den är kl 18 varje dag. Cimberli och Mike tyckte jättemycket om den, Andreas fick sätta Nicci i vagnen ( som vi hyrt där eftersom våran var kvar i Köpenhamn ) för Nicci somnade nästan på Andreas axlar. Så de missade paraden men Nicci var lika glad ändå när han vaknade.  
 
 
Läskig figur men häftig drake som sprutade eld!
 
 
 
 
Eterson tåget går från Paris till Disneyland så var vi även där en kväll efter vi var inne i Paris, fast bara utanför Parkerna. Det finns massa saker att göra där med och flera mat-ställen. Här kvälls-flossar Cimberli utanför Disneyland. 
 
 
 
Andreas hittade även sin bil där utanför! 
 
 
Jag hade förväntat mig att det skulle gå runt sagofigurer till höger och vänster, men de få vi såg fick man stå i kö för att få klämma eller krama på. Såg i och för sig en gå runt, Kapten Krok, men han hade till synes väldigt brottom. 
 
 
När jag tittar på bilderna och tänker tillbaka så hade man minst behövt en dag till där. Men barnen hade faktiskt inte jättestort intresse av att va där en dag till. Så var de jättetrötta från för de sov dåligt på grund av att vi flög sent kvällen innan. Nu hade vi ju bara drygt 3 dagar totalt i Paris. Vi hade minst behövt det dubbla om man skulle kunnat slappna av och njuta ordentligt av den mysiga staden Paris, och av Disneyland. Åker gärna tillbaka när barnen är sugna att åka igen, så man kan se allt som finns att se där, men det dröjer nog några år. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0