Gekås och Hallifornia

Jag och Nicci bestämde oss för att åka till Gekås! Jag skulle kika på vad han önskar sig när han fyller år. 
Han blev trött nästan direkt och somnade sött i vagnen. Ja fick hämta lite mjuka saker så han skulle sova gott, valde tofflor och magiska dammtrasor! 
 
 
 
Jag gick runt en bra stund och väntade på att han skulle vakna och tillslut fick jag väcka honom. I vanliga fall brukar jag ha en väldigt detaljerad lista som jag går efter när jag är där men denna gången var det enda jag bestämt mig för att köpa fiske-saker. Och självklart en vajersåg till mitt paracord-armband som jag ska göra. Googla om du inte vet vad det är. 
Sedan åt vi lite mat, betalade och åkte hem! 
 
Hallifornia! 
 
Jag hade bestämt att vi skulle dit eftersom vi missade Hallifornia förra året. Det är en träff i Varberg med massa street food och coola saker man kan åka, exempelvis skateboard-ramper och surfingbrädor och ställen med väldigt skön musik. Det är en underbar blandning av sköna människor och jag älskar det! 
 
 
 
Här står barnen redo för äventyr. 
 
Vi hade bjudit hem ett par vänner den helgen, men eftersom det var Hallifornia-helgen så bestämde vi att vi skulle till dem i stället då de bor i Varberg. Vi möttes upp och startade med att försöka välja mellan de olika matvagnarna. Hur mycket olika god mat som helst, inget som man brukar laga hemma! 
 
 
Här står jag med hår i ansiketet och med mat som jag inte riktigt vet vad det är. Jag kunde inte ens avgöra vad brödet var gjort av. Fantastiskt gott var det iaf!
 
På en av scenerna kom det upp en man klädd i Jeansjacka, svart t-shirt och jeans. Jag misstänkte att han var från Veddige och var Varbergs-raggare. Men då plötsligt börja han dansa som Michael Jackson. Helt galet. Jag älskar när folk förvånar och älskar när mina antagningar inte stämmer. Han var hur gym som helst och jag lovar att han gjorde varenda rörelse rätt in i minsta detalj. Sen om han var från Veddige eller inte tog jag aldrig reda på.
 
Efter Michael kom det upp en som vunnit poesi sm eller något liknande, hon upprepade att hon kom för sent i typ fem meningar och sedan började hon svära högt och tydligt åt matte och engelskalektioner, då gick vi för jag hade inte en aning om vad hon skulle säga mer. Det räckte med FAN, HELVETE och några mer fula ord som jag redan kunde men som jag gärna inte vill att barnen ska säga slentrianmässigt. 
 
 
Här står Nicci redo för att åka skimboard! Han var jätteduktig! Man springer och kastar brädan och sedan hoppar man upp på den medans den åker. Efteråt gick vi till stranden och barnen badade på barnens badstrand vid fästningen i Varberg. De behövde verkligen svalka sig i denna sköna värmen. Det var jättemycket folk på stranden, varav en kille som gjorde bakåtvolter i timmar. 
 
 
 
Eftersom Nicci ser ut som en surfare/skejtare faller det ju naturligt att han behövde köpa något av det. Jag fick prutat ner en fin men dyr glidar-skateboard. Nicci blev överlycklig och hoppade genast upp och åkte på den. Men eftersom vi inte hade med någon hjälm fick vi turas om att hålla honom i handen. 
 
Sedan åkte vi med vännerna och ät god mat! Efter det drog vi vidare till Espevik och sov där.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0