Vattenskada och Mike

Vi kom ju hem på natten och märkte inte att frysen stått öppen hela tiden vi vart borta, förrän dagen efter när Mike skulle ta en glass. Allt som funnits i frysen hade blivit i likvid form, allt hade smält helt enkelt. Golvet var vattenskadat och det hade runnit vatten under frys, kyl och under skåpen. Som tur var hade plastskyddet under stoppat läckan från att gå upp i gipsväggen. Det blev att ringa försäkringsbolaget och anmäla skadan och den förstörda maten, och diskutera den öppna planlösningen. Han på Folksam lovade att de skulle byta hela golvet och inte bara det i köket. Golvläggaren jag pratade med var inte så säker på att folksam verkligen ville betala bytet av hela golvet. Vi får se. En man var här och mätte skadan med. Han ska sedan komma tillbaka någon dag och se om golvet torkat. 
 
 
Det positiva är att vi äntligen hittade tv-krontrollen som vart borta i flera månader. Den låg så fint där under. En annan sak är att vi kommer byta golvet, det tycker jag ska bli kul! Undra vilket golv vi ska välja nu då!?
 
På kvällen fick Mike den värsta magsjukan jag varit med om. Jag trodde först det var matförgiftning eftersom han ordagrant kräktes hela tiden och blev så dålig så fort. Han hade nämligen ätit gammal glass som han hittade i den varma frysen. Hur mycket han ätit visste jag inte. Jag var bara ute någon minut och berättade för Andreas om frysen, när jag kom in hade Tiger-Mike redan ätit glass. 
Mike blev uttorkad på bara några timmar fast att jag satt och skedade i honom dryck hela tiden. Han hade jättehög feber som vägrade sjunka trots ipren och alvedon. Han var så dålig stackaren så jag ringde 1177 och de sa att jag skulle åka in direkt till barnakuten. Väl där inne togs de prover och Mike som inte pratat sedan natten bara låg där,  det var så jobbigt att se honom sådan. Vi fick komma upp till barnavdelningen, där fick han dropp hela kvällen och natten. Han mådde ordagrant illa hela tiden. Tillslut fick han medicin mot illamående och då blev han lite piggare. 
 
 
 
Dagen efter var han lite bättre. Jag försökte få Mike att kolla lite på ipaden. Men han orkade varken kolla på eller hålla i den. 
 
 
 
På kvällen tyckte jag att Mike var piggare. De ville egentligen haft kvar honom utan dropp en dag till men jag kände att jag lika gärna kunde skeda i honom vätskeersättning hemma. Efter sjuksköterskan kollat med läkaren gick de med på att släppa hem oss på permission. Men de lät rummet vara kvar om vi behövde komma in igen. Som tur var stämde min magkänsla och Mike blev bättre! 
 
Vi kom ju hem på fredagen och på söndagen skulle min syster och hennes barn kommit. Sedan skulle vi firat Cimberlis födelsedag måndag morgon och sedan skulle jag och Andreas flugit upp till Stockholm och kollat på Eminem. Jag hade sett fram emot det så mycket. Jag hade betalat sjukt överpris för biljetterna och var laddad till tusen. Men jag kunde inte lämna Mike när han var så dålig såklart. Så jag gav bort biljetterna och de som fick dem var mycket nöjda! Sedan blev Nicci och Andreas dundersjuka. Men de klarade sig från uttorkning i alla fall. Och så blev Andreas tvungen att åka upp till Norge och jobba, trots semester och sjukdom. Men så är det ibland! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0