Bad

Varma dagar! Barnen har badat så mycket i poolen! Flera gånger nästan varje dag! 
 
 
Mike är gärna påklädd med flytsaker upp till tänderna! Han klarar sig bra med bara puffar men känner sig antagligen tryggare med västen också =) Nicci däremot simmar helt utan något om han får bestömma!
 
 
 
Jag vill helst ha 31 grader i poolen men får nöja mig med 28 men jag fryser lite när jag badar då.
Jag är så rädd att det ska hända något med barnen när vi har öppet poolen. Därför stängs den så fort de badat klart. Även om barnen faktiskt visat att de förstår att man inte får gå nära den när den är öppen. Pooltäcket är supersäkert! En vuxen person kan gå på det utan att det händer något. Vilket jag fått pröva flera gånger när jag behövt hämta bollar, barn och elbilar. 
 
 
Men vi har självklart badat i våran sjö med! Bästa Öresjön! Mina föräldrar campade med sin husbil på Hanatorps camping, den ligger någon km från oss! Där stannade jag och barnen varje dag på väg hem från skolan och doppade oss (jag doppa benen). Barnen sov där en natt och då fick jag en snap från Cimberli, där hon satt i kanoten med läppglans och snappade! Hon är så cool och så egen! 
 
Stenen har äntligen kommit med! De vackra stenarna! Mike har lagt ut lite varje dag. 
 
 
Här lägger han ut den mörkgråa stenen ( Diabaskross grafit 8-11mm ) ,men den ser rätt ljus ut på denna bilden. Vi har dragit el dit där träden ska stå. Ni ser ett rör på höger sida som sticker fram. Men i gången ska vi ha grafitplattor med lampor i, så måste dra lite el dit med! 
 
 
Här förklarar Nicci att han visst kan börja slänga ut den vita stenen ( Marmorkross Mediterrano 25-45mm ) Men det får vänta ett par veckor, även om jag med är supersugen på att lägga ut de vita glittriga vackrna stenarna! 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0