Legobygge!

Jag lovade Mike att han skulle få Ninjago skeppet, eller Ödets gåva som det heter, när vi var klara med utredningen. Saken är den att Mike har väldigt lätt för att ta isär Lego. Andra saker med. Men han gillar verkligen att leka med Lego men det är jobbigt när det hela tiden ramlar isär. Därför limmar jag det! Jag googlade på bästa Lego-limmet och fick fram att det fanns de som tycker att man inte får limma Lego, för legobitarna är gjorda för att hålla och att man ska kunna bygga och ta isär dem. Så nu sitter jag i skrivandets stund och väntar på att Lego-Poliserna ska komma och ta mig. Spännande och läskigt.
 
 
Förpackningen innehöll för övrigt 14 legopåsar och en manual tjock som en IKEA-katalog. Det kommer alltså ta tid att sitta och limma varje bit. Panduro rekomenderade ett lim, (dom ska ju vara experter) men det expanderade. Det är ganska svårt att jobba med ett lite skevt Lego, galet svårt eftersom när det väl blivit snett så blir det bara sneare och sneare desto mer man bygger på det. Då får man ta bort lite legopluppar och byta ut lite lego så löser det sig. Jag har limmat fast mina läppar, fingarar och Mikes fingar på skeppet och har flera gånger fått lim på tänderna. Eftersom Panduro-limmet gjorde speppet skevt så bytte jag ut det mot superim. Men det hinner tyvårr torka innan jag bitit bitarna på plats! 
 
 
Vi var på Rusta och köpte en utematta och en markis, en sån som man trycker på en knapp och så åker den ut så fint. När DHL levererat den visade det sig att det var skadat emballage. Men innehållet verkade helt när man kollade på den. Sen tog vi upp den ut förpackningen och givetvis var det skador på flera delar av den. Så trist! Är ju inte bara att åka in med den utan det är hel hel procedur innan vi får en ny. Men och andra sidan har vi bott här i snart åtta år utan markis så några veckor till gör nog inget! 
 
 
Mina duktiga barn! Blir så stolt! Dom är riktigt duktiga på att komma upp på morgonen och har verkligen empati och förståelse om en av dem ska va hemma för läkarbesök och sådant! Innan om till exempel Nicci skulle va hemma för han var sjuk, kunde både Mike och Cimberli bli ledsna för de var tvugna att va i skolan. Då fick jag alltid dåligt samvete när jag lämnade dem på förskola/skolan. Men nu så! 
 
 
Så roliga ballonger! Beställde dom på Ebay förra året för några kronor. Barnen var överlyckliga över att få kasta vattenballonger på varandra och på oss såklart.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0