Mot Paris

Vi flög ner med SAS, först ett litet plan som landade i Köpenhamn i Danmark. Det var svårt att hitta direktresa till Paris de datumen vi kunde åka så därför blev det mellanlandning. Andreas fick sitta bakom oss. 
 
 
 
Sedan flög vi vidare med ett normalstort SAS plan. Barnen bryr sig ingenting om vi lyfter landar eller är mitt uppe i luften. De bara sitter där och är nöjda. Förresten så har jag äntligen köpt GPS klockor till barnen! På bilden provar jag hur Niccis fungerar. Skriver mer om den i ett annt inlägg. 
 
 
 
Vi hade bokat en typ villavagn på en camping som ligger 20 minuter från Charles de guelle flygplatsen. Som vanligt är det lite krångligt att få tag på en stor taxi för fem personer. Men det gick rätt smidigt, förutom att vagnen var kvar i Köpenhamn. Den vagnen, Baby jogger City mini GT, är för övrigt så grymt bra, barnen brukar sitta två i den, antingen sitter ena i knät, eller nere vid fotstödet, eller så sitter en i och en uppepå. Men den var alltså kvar där och skulle flyga till Paris dagen efter. 
 
 
 
 
Här har vi landat i Paris och Andreas har lite panik över att barnen stissar runt och för att vagnen är borta. Jag sitter och njuter av värmen och ska snart byta om till shorts! Barnen tappade bort Andreas telefon med, men när jag ringde den svarade en snäll fransk städare och sa att han hittat den! Den snälla städaren mötte upp mig och fick en kram som tack för hjälpen! 
 
 
 
Här är vi i Köpenhamn och leker några minuter och köper lite korvar. 
 
Jag är ju rätt så petg och känslig med vart vi bor. Ganska kräsen. Vi bodde på en Camping som heter Camping International de Jablines. Det tog ungefär 30 minuter att åka buss från Disneyland. Campingarna här i Frankrike är inte riktigt som de vi campat på innan, exempelvis i Kroatien. De håller lägre standard. 
 
 
 
 
 
 Det finns bland annat inget papper eller tvål, vilket som egentligen inte rörde oss eftersom vi hade dusch och toalett i stugan. Men ändå! Det fanns däremot två fönster så man kunde se rakt in till pissoarerna, vilket kändes fascinerande och läskigt. Sedan stängde receptionen och affären kl 19 och eftersom vi inte hade bil så var det svårt att köpa någon mat och dryck. Det fanns lixom ingen mataffär i närheten. Men området runt campingen var jättefint, fanns en sjö och lite annat. Jag försöte beställa hemkörning av pizza, det fanns en pizzeria i närheten men de kunde absolut ingen engelska och jag absolut ingen franska. Jag hade hellre bott på Disney Hotellet, eller något annat hotell i närheten, dels för att det är meckigt att ta sig någonstans här efter kl 20 på kvällen, om man inte lyckas få tag taxi. Men även för att då kan man gå till hotellet och vila lite efter en dag på Disneyland för att sedan gå tillbaka kl 23 och kolla på fyrverkerierna. Min slutsats är att fyrverkerierna är så sent för att de ska vara så mäktigt som möjligt, eftersom det inte blir mörkt innan typ klockan 23. Men det är ganska sent för trötta barn som gått en hel dag inne på Disneyland. 
 
 
Vi hade nog bara en småkylig kväll, alla andra var varma och sköna! Monopol! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0