Studenter och skolavslutning!

 Nicci ska byta förskola. Han har gått på en förskola i Skene, Solgårdens förskola, där har han trivts jättebra! Vi har vart så nöjda, den är en mångkulturell skola med duktiga pedagoger. Men eftersom Nicci ska börja förskoleklass i Örbyskolan nästa år, flyttar vi över honom till Örbys förskola nu efter sommaren. Jag frågade honom om han ville köpa något som tack till pedagogerna, typ smultronplantor i fina krukor, men han ville självklart bjuda på tårta. Vilket han fick! Han var så nöjd och strålade när vi kom med den! 
 
 
Nicci berätta att han har en lillebror som är fem år. När jag frågade om han såg ut som honom eller som Mike fick jag svaret ovan. Läskig lillebrör. Nicci hade ingen riktig förklaring till varför han hade vapen. Är osäker på varför Nicci stod och ryckte i handtaget till fönstret samtidigt. 
 
 
Rådjuren har ju ätit upp alla våra jordgubbar och deras blommor. Men jag har löst problemet. De är nämligen rädda för bollar. Jag provade att lägga i två bollar i jättekrukan och sedan dess har rådjuren inte ätit en enda gubbe! 
 
 
Denna dockan alltså! Här är han studentklädd. Han har väntat i typ två månader på att få använda kepsen, men eftersom jag verkligen ville att den fortfarande skulle vara vit på skolavslutningen så fick killarna inte börja använda dem förrän nu i veckan. 
Barnens kusiner och min kusin tog studenten nu! Älskar student, det är så mysigt att se dem glada och lite tipsy!
 
 
Eftersom kusinerna är äldre än barnen så har de inte så mycket leksaker.Så barnen brukar ta med sig några av sina. Mike valde playmobil porsche och Nicci två olika boxningshandskar. Nicci insisterade på att ha sina spiderman-flipflop, jag väljer mina strider. Cimberli hade floss, shuffel och hype-tävling på ena studentfesten! Det blev Succé! 
 
 
Här är vi på skolavslutningen i Örbyskolan! Mike slutade förskoleklass och Cimberli slutade ettan. Så stolt jag är! 
 
 
Vackraste barnen i universum! 
 
Cimberli kom på sent kvällen innan skolavslutningen att hon ville ha färgat håret grönt. Eftersom vi köpt grön färg sist vi var på gekås så förgade vi hennes hår. På morgonen efter sa hon att det inte blev tillräkligt grönt och att hon ville ha rosa-lila hår i stället. Men jag sa till henne att det inte gick, då bad hon mig locka hennes hår. När jag lockat färdigt det sa hon att hon såg ut som en tant och at hon abslout inte kunde på till skolavslutningen sådär. Då satte jag upp det i en tofs och sen var hon som tur var nöjd! 
 
 
Efter skolavslutningen åkte vi hem och hämtade Zessie och sedan vidare mot Värnamo. Min syster bor ju där och vi hade bestämt att vi skulle dit och kolla på när barnens kusin spelade Xylofon eller gruka som hon gjort själv. 
 
 
Det var så jättevarmt inne i kyrkan, så vi gick ut med barnen och luftade dom. Sedan var det så mycket folk med så vi såg typ inte barnen. Men vi hörde när Emilio och Novalies klass sjöng och spelade iaf! 
Är osäker på varför tjererna ser så vanlsinniga ut på bilden. 
Efter avslutnignen åkte vi och köpte mat och fika och tog med det till en mysig plats i appladalen! Perfekt skolavslutningsdag! 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0