Ishockey

Nicci har ju börjat träna ishockey i Marks ishall i Fotskäl. Han tycker det är så kul och han har redan lärt sig att åka utan den där träbocken. Jag försöker få Mike att börja träna med men han totalvägrar, än så länge. 
 
 
Här är Nicci i mitten med svarta kläder och vit hjälm! Han hade aldrig stått på ett par skridskor tidigare. 
Han ska bli målvakt säger han.
 
Vi satt på läktaren och tittade på. Det är rätt kallt  ishallen men vi hade underställ och andra tjocka kläder på oss. 
 
 
Här myser vi!
 
Sedan gick vi in en stund till cafeterian som brukar vara öppen men den var stängd. Den brukar alltid va öppen. Sedan kom det in en tränare och ville beställa minst 50 korvar, förvirrande tänkte jag eftersom kiosken var tokstängd. 
 
 
Cimberli är alltid varm. Hon sov hos sin bästis dagen före så därför fick hon låna kläder av henne, hon hade bara klänning med sig =) Men hennes jacka är så varm så hon måste ha den uppknäppt (enligt C inte enligt mig). 
 
Vi får se om jag lyckas få Mike att vara med nästa gång! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0