Astrid L:s Värld

Jag och barnen bestämde oss för att åka till Alv. Vi har vart där flera gånger tidigare men det var tre år sedan sist, då var vi där på midsommar. 
 
Väl framme frågade jag i kassan om de hade någon typ av fördel för barn med funktionsnedsättning. De hade det men som vanligt krävde de ledsagarintyg - vilket varken Borås eller Marks kommun utfärdar. Tjejen i kassan sa då att hon tyvärr inte kunde göra något eftersom jag inte hade något ledsagarintyg, detta trots att jag bland annat hade psykolog- och läkarutlåtande. Jag sa då att det inte spelade någon roll, eftersom Mikes problematik kvarstår vilket fall. Då ändrade hon sig och bad att få se papperna. Sagt och gjort och helt hux flux så gick jag in gratis. Jag trodde helt ärligt inte att jag skulle gå in gratis, det brukar vara att Mike får gå före i kön så hans tålamod inte förvinner. 
 
 
Vi skulle egentligen ätit mat men barnen (läs Nicci) blev så ivrig och kunde bara inte låta bli att kolla på pjäsen som utspelade sig på lilla scenen. 
 
 
 
 Här sammarbetar det. Grymt bra jobbat. 
 
Cimberli ville ta en klassisk bild med någon av syskonens huvud i. De missupfata stort. 
 
 
 
Helt ärligt så tyckte killarna det var sjukt kul att sabba för Cimberli. Först hade Mike sitt huvud i
Tommys kropp men sedan sprang han runt och jäklades. 
 
 
 
Härliga, häftiga och coola Mattisborgen! 
 
 
På förhand hade barnen beslutat att de ville se Ronja. Det är verkligen kul att sitta där och kolla, så verkligt! Jag blev lite skraj när rövarna började sjunga sin sång men visade inte min rädsla för barnen. 
 
 
Här har barnen klättrat upp i Nils Karlsson P:s bokhylla/byrå, eller rättare sagt hans kompis som jag glömt vad han heters byrå. Tror dock inte möblerna är skalenliga eftersom trådrullen i filmen är jättestor! 
 
 
Även Mike står högt där uppe. Vet inte helt vad jag tycker om att barnen klättrar drygt två meter upp och hoppar mellan sakerna. Det är lätt gjort att tappa balansen och högt fall. Farligt. 
 
 
Men jag älskar verkligen jättemöbler! 
 
Vi köpte glass och det blev lite fel med vilken sort Mike och Nicci ville ha mot vad de fick. Mike blev så sur att han fått blåbär i stället för hallonsorbet så han kastade av sig tröjan, hoppade ner för en mur och sprang. Nicci sprang efter. Här har Mike surt klättrat upp på en klätterställning som tillhör en balansbana. Tror tanken är "inte nudda golv". 
 
 
 
Här hade det redan gått några timmar och barnen började bli trötta. 
 
 
Sista stoppet blev Pippi L! 
 
 
 Här står den sköna pojken och tittar efter något. 
 
 
Jag köpte en belgisk choklad till hemfärden. Den var verkligen jättegod och jag måste genast googla vad skillnaden är på Belgisk och inte belgisk choklad. Olika bönor? Temperatur? Tillagad av Belgisk man? 
 
Barnen var så duktiga i bilen trots att de var trötta och färden hem var relativt lång. Det ösregnade men Volvobilen gick fint på vägen, anagligen för jag har nya däck. Eller för jag kör bra. 
Perfekt dag btw! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0