Nicci Sixx

Nu har Nicci äntligen blivit Nicci Sixx, Nikki Sixx. Hela sex år! Som jag väntat! Han är helt otrolig den pojken. Den vackraste jag sett, förrutom mina andra barn då. Men han är verkligen något speciellt!
 
 
 Han var så glad för att fylla år. Han kunde inte somna kvällen före och när han äntligen somnade sött så vaknade han inte av att vi sjöng, vi sjöng tre gånger innan han vaknade. Vad är det för en dag, den sjunger vi alltid för barnen! 
 
 
 
Nicci började skolan samma dag som han fyllde år. Efter skolan slutat kom mina föräldrar och syrran med barn! Vi firade och åt marängtårta som jag bakat. Sedan frågade jag vilken mat han ville ha och när jag började laga den somnade han. Helt slut efter första skoldagen. 
 
I helgen hade vi kalas för alla barnen. Cimberli fyllde i Juli och Mike fyller i December men eftersom folk har svårt att ta sig tid och fira barnen så slår vi ihop kalasen till ett. Är osäker på om jag ska göra så i fortsättningen, blir rörligt och rätt otydligt för barnen. Vi firade även två kusiner på barnens kals, mig med iof då jag fyllde i Juni. Hipp hurra för mig. 
 
 
Jag hade bakat tre tårtor. Cimberli ville ha Rainbow Cake. Men två med marsipan på och jag valde att ha Sugarpaste på den tredje. Tyvärr var de ena marsipanlocket sönder. Trots att jag vart noga med att kolla datumet på locken. De hade lixom smält och kletats ihop och hade inte en chans att kunna lossna frå plastpappret de låg på. Fick bli plan B, som tur var fanns det frosting kvar så fick spackla den lite elegant och kasta strössel på. 
 
 
Här står de tre musketörerna och blåser ut ljusen! 
 
 
Ena tårtan! 
 
 
Andra tårtan. 
 
 
Tredje tårtan. Det roliga var att jag bakade tre tårtor för att kunna blanda bottnarna så de var tre olika färger på varje tårta. Men när jag satt hiop första kom jag på att den var helt grönblå, inte grönblå - rosa - lila. Men skadan var redan skedd och tårtårna blev läckra ändå! Framförallt smaskiga. 
 
 
 
 
Här är kul ballonger som jag köpt och blåst upp med helium. De smet hela tiden när jag skulle knyta fast snöret i dem, riktigt jobbigt att ha högt i tak och försöka fiska ner dem gång på gång.  
 
Det blev en strålande dag och så många människor kom, kändes det som. Ändå var det runt 9 stycken som inte kunde komma! Kalaset var mysigt och det var nöjda kalasbarn. Tur var att Sverge ändrades till sommar-mood igen och det blev 27 grader ute och strålande solsken. Så härligt att kunna duka ute. Barnen sprang i vattenspridaren och badade i poolen. Perfekt dag helt enkelt! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0