Skolstart!

 På väg till Förskoleklass. Eftersom Mike och CImberli inte skulle vara på fritids fick de följa med mig och Nicci. 
 
 
Nu äntligen har skolan börjat! Cimberli har inte längtat men Mike och Nicci har!  Nicci och jag har vart på inskrivningssamtal, kanske inte heter så. Lära känna samtal då. Nicci var så blyg så han vågade inte titta på pedagogen. Hon bad honom rita en teckning vilket han snabbt gjorde, skrev sitt namn på konstverket och la sedan ner huvudet på min arm. Jag fick berätta hur den sköna killen är och pedagogen verkade genuint intresserad. Det sista läste hon upp vad vi skrivit att han kan och vad han gillar att göra, då lyssnade han intresserat, skrev sedan under pappret och gömde sig igen. Jag och Nicci var jättenöjda med samtalet! 
 
 
 
Här är de på skolstartsdagen! 
 
 
 
Niccis fina reflexryggsäck! 
 
Alla tre barnen ville ha nya ryggsäckar. Först ville inte MIke ha någon ny men C övertalade honom att köpa likadan som henne =) 
 
Barnen har vart nöjda men trötta efter skolan. Nicci har somnat på eftermiddagen varje dag typ. Igår sov han sig genom hela Thai Boxen. Han har bara vart på fritids en dag för jag har kännt att han inte orkat vara där. Skönt med rutiner och vardag igen! 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0