Sommar!

Sån fin sommar det vart! Det känns som vi vart lediga hur länge som helst. Planen denna veckan var att åka till Astrid Lindgrens Värld. Vi skulle hyra stuga eller sova på Hotell. Sistnämnda var det jag röstade på för att slippa städa stugan. 
 Vilket fall fanns det inget ledigt. Blev Gekås Ullared i stället. Trodde bara det heter Gekås men Mike upptäckte en gigantisk skylt på själva affären där det stod Gekås Ullared. han kan dock inte läsa men menade att det stod rätt affär där iaf. 
 
 
 
Det var en regnig dag och jag som gillar utmaningar tänkte att det säkert skulle vara mycket folk där. Det var det. barnen skötte sig hur bra som helst. Vi skulle bara ha några få saker: Ett First Aid Kit, brandsläckare, vattentåliga tändstickor, burn-gel samt tre seglarvästar. Diverse saker var givetvis till båten. Jag tycker det är jätteviktiga saker att ha med när man båtar. 
 
 
 Har märkt att barnen älskar att fribada, om det heter så. De gillar att bada rakt i sjön och sedan simma till land typ. Eftsom jag är hysterisk och smart måste de ha flytvästar på sig. När västarna blivit blöta blir barnen lite gnälliga över att sitta med våta flytvästar på sig på vägen hem i båten. Därför fick det bli ett extra par västar! 
 
 
 
Här är de fina fladenvästarna. När de bara använder dem till bad är det ju mer opraktiskt än praktiskt att ha västar som vänder dem på rygg. Även när de ska åka bräda, ring mm är det sidigare med seglarväst - enligt mig då! 
 
 
Här har de tagit sig upp i vattnet. I Berghem tror jag! Skönt! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0