Vanligt igen!

Snart är det dax för Alfssonkidzen att börja skolan. Nicci börjar förskoleklass, Mike börjar tvåan och Prinsessan börjar trean. Mike kommer fortsätta gå i vanlig skola men med särskolans läroplan då. Jag övervägde ju att han skulle börja särskolan men vi (jag, resurs samt särskolans pedagog) kom fram till att det är bäst om han går kvar så länge de går i vanlig skola (alltså så länge han mår bra av det).  Jag är sent ute med inventeringen av diverse skolsaker. Men tror jag har allt under kontroll nu. 
 
 
Avocado-bröderna. Mike sätter i halsen om han äter för mjukt bröd, därför äter han "skalet" - klurigt! 
 
Jag är så taggad på att alla träningar ska börja för barnen. Cimberli har valt bort några av dem, vilket är bra för hon tränade för mycket. Det var Redskapsgymnastik på Borås GS, MTW Dans på Danskompaniet i Skene, Cheerleading på MFC Borås och Thai Boxning på Spirit fight center i Kinna. Får se vad Nicci och Mike kommer träna, givetvis kommer de träna Thai Boxning men ser gärna att de tränar något mer. Tidigare har de tränat brottning och Ishockey. 
 
 
 
 Nu har golvet kommit, tog bara tre månader ungefär. Men nu är det här! Snart ringer golvfolket och ber att få komma hit och lägga ut golvet. Dax att beställa soffor, bord och inredning som man bör ha. Jag är ju inte någon inredningsarkitekt precis. Jag har sjukt bra smak men är aldeles för obrydd och snål för att köpa inredning. Dock jobbar jag på att skärpa mig dagligen och ska snart köpe en pläd till. Ljusstake med. Schackspel också. 
 
 
 
Jag väntar fortfarande på att se om jag kommer in på någon skola. Har sökte lite olika utbildningar och till hösten och även några som börjar i vår. Alla utb är på Högskola då jag inte tycker man får ut samma alls av komvuxutbildningar. Eftersom Mike fortfarande inte kan vara på fritids är diverse utbidningar på distans, någon av dem med ett få sammankomster. Spännande. Kommer jag inte in går jag till plan B. 
 
 
 
Cimberli hade fixat vacker fika till mig. Helt underbart, speciellt när hon glittrat hela bordet mer eller mindre! Jag älskar glitter! 
 
Jag och C har vart på Gekås i Ullared och köpt presenter till Nicci! Han är den smartaste i hela världen. Även den ödmjukaste och mest empatiska. Mest viljestarka med. Härlig blandning. Han är inte lika mottaglig för inlärning som Cimberli var i hans ålder men jag jobbar på med att lära honom allt från mätenheter till gulds smältpunkt. Cimberli lärde jag ju mest engelska, vilket resulterade i att hon pratar flytande engelska och har gjort sedan hon var runt fyra år. Sämre koll har hon på geografi och teknink. Mike är inte mottaglig alls knapt för direkt inlärning, han lär sig mesta av att sitta vid sidan och lyssna halvhjärtat. 
 
 
 
 I veckan har vi vart på Hop ´n Pop i Borås, Cimberli ville dit för att finslipa sina Cheerleading-skills inför terminstart. Hoppas verkligen hon vill fortsätta Cheera. Hon har lärt sig Rondat-Flickis-Flickis, jag är så stolt! Hon blev ju rädd sedan hon fick en muskelbristning i armen i maj. Vi tränade inför sommaruppvisningen och då gjorde hon en flickis när hon redan gjort massa bakåt-framåtmjukis och handvolter. Stackaren. Men nu är hon redo igen! 
 
Denna veckan står inskrivningssamtal för Nicci, skolstart samt läkarbesök på Habiliteringen! Kalas med i helgen för alla Alfssonbarnen. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0