Decemberfix

Det är en hel del fix i December. Jag hade bestämt mig för att hålla huvudet kallt och sluta stressa över saker som jag inte kan påverka. Så fick det bli. 
 
 
Bilen behöves servas igen. Eller Volvo on call ville ha service stod det i bilen. Det fick den och undertiden kollasde jag om det fanns någon bil av intresse på Kinna bil. Det fanns det inte. Alla bilar ser tråkiga ut gämfört med våran och så ser de små ut. Pluttebilar. Sen vill jag ju flytta till USA och bo där med barnen i ett halvår ungefär. Då känns det onödigt att köpa ny bil / byta bil innan vi flyttat tillbaka. 
 
 
 
December består som tur är av extra mycket bakande - vilket jag fullkomligt älskar. Cimberli ska ha Cheerleading-uppvisning i morgon Söndag. Jag har valt att baka lussebullar som de ska sälja där i pauserna. Har aldrig bakat det tidigare, men nu har jag. Jag hittade inte saffranen som jag köpt men som tur var hade jag gul karramellfärg som enligt mig fyller exakt samma funktion som Saffran, förutom att de inte smakar lika  mycket påse som Saffran gör. 
 
 
 
När de jäst såg de ut såhär, hade tappat formen litegrann. 
 
 
Här har damerna totalt tappat formen. Men de är jättegoda! Fula med goda. Ugly as fuck som man säger. I morgon säljs de alltså på Muskyteer Funky Cheers Juluppvisning i Borås! 
 
 
 
Sedan har jag bakat glutenfri drömrulltårta och små extremt söta mini-grönpajer! De kanske inte ser så söta ut på bild som IRL. 
 
 
 
 
Nicci var pepparkaka i luciatåget, han kan så klart bara vara pepparkaka då han har korintögon och ser ut som en pepparkaka. Han är den sötaste pepparkakan i hela världen. Egentligen var det inte huvudlösa Lucior i tåget men fick sudda av dem med hänsyn till GDPR. Det var inga grodor med i tåget heller, även om det ser ut så. 
 
 
 
Här ska vi till affären, hatten passar till alla tillfällen. 
 
I dag har CImberli haft två extraträningar. En med Raindrops som är hennes lag, De är ett avancerat träningslag och får därför tävla trots att de inte är 11 år än. Sedan hade Cimberli en extra flickis-träning. Hon har haft en mental blockering sedan i våras, då hon gjorde en flickis och fick en reva på muskeln i armen. Hon gjorde Rondat-Flickis-Flickis förra uppvisningen men sedan kom blocken tillbaka. Men efter idag  den ha släppt. För alltid hoppas jag. 
 
 
Jag var och letade efter en dator som Mike ska få i födelsedagspresent. Jag gick in på Mediamarkt och tänkte att här finns det hjälp att få och datorer att köpa. En trevlig säljare uppsökte mig och jag förklarade exakt vad jag var ute efter. Ganska exakt då. Då började säljaren visa mig alla datorer som fanns på hela Mediamarkt, när jag förklarat ännu en gång vad jag var ute (typ bland annat 8GB RAM-minne och minst 256GB lagring) efter visade personen mig en dator och sa att den skulle uppfylla mina behov. Det var en dator på 32GB och 4 GB Ram, jag förklarade att det var alldeles för lite minne för syftet, då pratade personen med en annan säljare och sedan visades jag till minneskorten, alltså till vanliga SD-kort. Då förklarade jag att datorn inte får större minne av att man stoppar i ett minneskort, då hänvisades jag, efter att säljaren åter igen talat med en annan säljare, till de externa hårddiskarna. Då förklarade jag ännu en gång att jag ville ha en dator med minst 256Gb minne som var inbyggt i datorn. Sedan gick jag. Åkte direkt till Netonnet och där träffade jag en säljare som förstod direkt vad jag var ute efter och var så kompetent! Fick även tipps på vart jag kan fixa mina naglar. Tur jag kan lite om datorer och visste lite vad jag var ute efter, annars hade jag kommit hem med helt fel dator. 
 
Nästa vecka fyller Mike 8 år! Sedan är det jul!
Jag älskar julen! Julmagi! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0