Korvstoppning

I dag blev det korvstoppning. Bokstavlig korvstoppning. Jag äter ju inte kött men stoppar gärna korven. 
 
 
 
Det viktigaste är bra råvaror, som alltid när man gör mat i och för sig. Vi kör med mormor Esters gamla recept. Lite ändrat av mig kanske men grunden är densamma. 
 
 
 
Det ser sjukt äckligt ut och jag ångrar redan nu detta inlägget. 
 
 
Eftersom jag tycker att kött är obehagligt tar jag givetvis inte i det. Men det är en mysig tradition och det är potatis och morötter i, så lite min typ av korv ändå, minus köttet då. 
Det blev totalt 10,8 kg korv, skulle jag tippa på. 
 
Efteråt fikade vi och jag bjöd på trendig fika. Jag hade bakat en mjuk pepparkaka, då efter att ha granskat 3-4 recept och sedan bestämt mitt egna. Den blev så god. Kardemumma gick bort så klart. Hönung, olivolja, apelsinska, päron och ädelost. Stekt bröd! Smask om man gillar ädelost!  
 
 
Ful bild på smaskig fika!
 
Nu är nog alla klappar fixade av tomten och det är dax att börja njuta av December! Så juligt och trevligt överallt! Wihow!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0