Malmö

Förra helgen var jag som planerat i Malmö. Som jag skrev sist jag hade vart där, det är en väldigt vacker stad! 
 
 
Vägen dit är alltid lika utsökt! Jag körde givetvis! De andra satt och njöt av musiken och åkturen.
 
 
Vi åt på Clarion, på Eatery Social, det var ju de hotellet jag egentligen ville sovit på när jag var nere och gjorde prövningen. Det som ligger mittemot Rekryteringsmyndigheten. Det var ganska god mat. Jag beställde en Orzotto men sedan ändrade jag mig i sista sekunden och beställde en Beterraga, den bestod av två mini-tortillas fyllda med cashewkräm, picklad polkapeta, rödbeta och friterad grönkål. Polkabetan smakade inte det minsta picklad och stjälkarna på grönkålen satt kvar, de är verkligen omöjliga att tugga sönder och givetvis skulle de ha tagit bor dem. Rödbetorna var väldigt blöta och det rann rödbetssaft så bägge bröden blev blöta. Trist då det är en riktigt duktig kock som äger restaurangen. Förmodligen var kocken inte där och förmodligen var det hans undersåtar som gjorde maten. Dock trevlig servis och kul ställe! 
 
Malmö torg spelade bra musik (kanske inte var torget som spelade men något eller några ställen spelade) och var väldigt julmysigt! Folk i allmänhet verkade harmoniska. Det var sjukt mycket poliser och mycket folk överallt. 
 Det var riktigt kul helg och ser fram emot nästa gång jag far till Malmö! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0