Båstad

Vi begav oss ner till Tennisveckan i Båstad. Försökte boka hotell men hotellen var upptagna. Stuga fick det bli, billigt och bra...!
 
 
Här väntar vi spänt på att tennisen ska börja! 
 
 
Stugan låg på Båstads camping och var hela 15 kvadrat meter. Oklart hur många sovplatser det fanns. 
Jag tog min polle dit! 
 
 
 
Det var faktiskt riktigt mysigt att va där på campingen, eller utanför eller vad man nu ska säga att stugorna låg. Efter lite krångel och bra samt skön musik (Kussins) fick vi flyttat bilen så den fick sova vid stugan. 
 
 
 
 
Vi åt mat på Papas dsom låg i samma byggnad som det välkända Peppes. Maten var bland det godaste jag ätit.
 
 
 
Senare gick vi till strandbarnen och satt i värmen och njöt.
 
 
 
 
Här sitter jag på och avnjuter ett glas Moet på Sand, så smaskigt. (Jag läste i en gratistidning som jag hittade på stranden i Båstad att man måste dricka skumpa på tennisveckan). Champagne får för övrigt bara heta Champagne om det är gjort i stället som heter Champagne, just saying...
Vid sidan av mig ser ni Papas och Pepé:s. 
 
 Dagen efter blev det krubb på Hotell Skansen och restaurant Sand, där var maten inte alls så god som det vi ätit dagen före, synd. Blev riktigt besviken då jag läste väldigt bra recensioner från den restaurangen.
 
 
Här är jag på damernas på campingen. Lite tandkräm på spegeln men inga spindlar.  Klädd för Båstads uteliv (inte riktigt men jag klär mig som jag gör). 
 
 
Efteråt blev det Pepé:s Bodega för hela slanten. Det vaskades champagne i mängder, både på telefoner folk och skor. På mina kläder med och även armarna blev fulla av champagnen. Artisten som rappade var så grym!
 
 När peppes stängde smög vi oss in ( med tillåtelse av en vakt) på Tennisarenan. Låtsades spela tennis och satt på läktaren och kommenterade varandra. Sunt! Vi hade jättekul!
 
Båstad är så mysigt men det var skönt att komma hem till Örby till verkligheten igen! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0