Helsingbog

 
 
Vi bestämde oss för att tura till Danmark, ena systern och jag samt alla kids. Det är verkligen enklare än vad man tror att åka dit. 
1. Hitta parkering ( som verkar vara fullt i hela Helsingborg men vi hade tur). 
2. Köp biljett.
3. Gå den vägen dit alla människor går/föser in sig.
4. Gå på och gå sedan av direkt (20min).
 
 
 
 
Vi gick och åt på en rastaurang som hetter Ribs eller något liknande, när jag frågade om de hade något vegetariskt tillade servitören märkligt på mig, men han fann sig snabbt och berättade att de hade en väldigt fon salladsbuffe. 
 
 
Här spatserar vi på en relativt fin gata.
 
 
 
Vi strosade och hittade ett mysigt glass-ställe med så kallade hemmagjorda strutar. Nicci blev vansinnig på Cimberli och smet ut gfrån det pyttelilla glass-stället. Efter att ha roat en hel hög av människor som satt och avnöt glass utanför glasseriet lugnade han sig och gick målmedvetet in igen. Han har så stora känslor den grabben alltså...! 
 
 
Nicci sprang rakt in i en ostbutilk. Han var tvungen att köpa mögelsot som Alex sa han. Barnen började må dåligt av lukten så de sprang snabbt ut igen. Kolla den stackars joddlarpojken som är på bild där till vänster, med en redig joddlarblick och en brunost.  
 
 
 
 
Det var lite svårare att gå på hembåten eller färjan då. 
Efter att ha försökt gå på två båtar hittade vi tillslut rätt båt. Tydligen går det minst tre båtar Helsingör-Helsingborg. 
Nicci blev sjösjuk så fort vi gick ombord. Men han fixade resan galant ändå! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0