Kreta!

Äntligen var det tid att fira mamma som fyller 60 år! Hon firade genom att bjuda alla barn med familjer till Kreta! Awesome! 
 

Jag hade packat barnens kläder strategiskt (enligt mig då). Vägrar ta med mer än två stora resväskor och en ryggsäck. I ryggan finns datorer, ipads, nödladdare och smågodis. Nintento-switchet glömdes hemma. Har rest med flera handbagage förut och det blir bara rörigt, svårt att se till så barnen håller koll på sina väskor brukar resultera i att vi vuxna fått bära alla väskor ändå. 
 
 
Här är en del av gänget. Mamma är så fin! 
 
Jag tryckte t-shirts till alla i sällskapet! Tyckte det var kul, de andra uppskattade det med. Alla på flygplatsen, i planen och på hotellet tyckte med det var kul och gratulerade. Flygvärdinnorna bjöd på champagne och sjöng för mamma. 
 
 
 Smulbord. 
 
 Jag lyssnade på en ljudbok på vägen ner, den är inte speciellt humosistisk, förrutom denna meningen då: Barnet ligger på tvären i magen - hon ryster när hon mindes läkarens ord, en gång hade kalvningen hållit på att gå helt fel hemma men Mattea hade stuckit upp armen i kon och krytit fast ett snöre runt benen på kalven så de kunde dra ut den - gjorde man desamma med människor? Vad i hela???!
 
 
 
 
Flyget ner gick bra som alltid. Cimberli satt fint med kusinen, Mike satt och kollade på offlinefilmer på netflix och åt flygplansmat. Nicci somnade när planet började rulla, som vanligt. 
 
Vi hade det hur bra som helst! Fint hotell, bra mat och sköna pooler! Det finns tre olika områden med ett par pooler i varje område. Vi bor i det nyaste området, all inklusive området (tack mamma)! Det är städerskor som städar, torkar golven, diskar och bäddar sängarna åt oss. Byter handdukarna trots att jag inte lagt dem på golvet (för att vara klimatsmart och använda handdukarna iaf två gånger) men de är så noggranna städfolk! 
 
 
Här sitter Mike nöjt i en av restaurangerna och äter en Croissant. 
 
 
SÅ typiskt Cimberli. Det var 35 grader ute och hon bestämde sig för att den enda tröjan som passade till stranden var enstickad tröja. Med håret instoppat i den. Hon påminner så mycket om mig så jag blir rädd. 
Så skönt väder! 
 
'
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0