Staden

Jag har tidigare vart på Kreta men då var jag 11 år tror jag. Minns inte mycket av det. Minns bara att det var kul. 
 
 
 
Det bestämdes att vi skulle åka in till Chania på eftermiddagen. Jag körde Tommytröja och shorts tills jag insåg att vi skulle fira mamma den kvällen! Sminket i bakgrunden är inte mitt, jag orkar nästan aldrig sminka mig, bara till fest. 
 
 
 
  
Fick sprungit upp och bytt kläder, i panik. Samt packat ner pappas present till mamma, eller mer knölat ner den i den lilla kappsäcken på bilden. Bakom mig är en av sängarna i hotellrummet, bredvid sängen står en läskig kudde. Jag kallar alla saker som ligger permanent på sängarna för läskiga saker, är rädd för dem och brukar sparka undan med med skor på. Synd bara att de envisa städerskorna lägger upp de läskiga sakerna på sängen varje gång de bäddar, trots att jag sparkat in kuddarna och de läskiga plädarna i garderoben. 
 
Bussfolk som vi är åkte vi kollektivt in till staden. Vi åt på en mysig restaurang, tyvärr satte Nicci en mjuk plastbit i halsen, jag kämpade allt vad jag kunde med att få upp den. Efter både ryggdunk och Heimlich kräktes han upp den, stackaren! Trots att jag gjort det för många gånger på Mike och att jag gör det per automatik blir jag faktiskt oroligare för varje gång det händer, efteråt. 
 
 
 
Här blir mamma jätteglad när hon får en luftballongsfärd! Hon blev verkligen överlycklig! Nicci med.
 
 
 
 
Vi gick runt i Chania och strosade. Staden har tyvärr blivit ganska förfallen och det märks tydligt att Grekland drabbades av en ekonomisk-kris för några år sedan. Om de tagit sig ur den vet jag inte, jag kom fram till att som vanligt måste turism och oliver va största inkomstkällan. Men vad vet jag. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0