Fika

Cimberli är den finaste! Hon är så bra på att fixa fika och mys. Hon tänker till! För några dagar sedan hade hon plockat en bukett med blommor och ställt dem i mitt sovrum i en fin vas. 
 
 
Idag hade hon fixat finfika med blommor! 
 
Barnen sover lite hullerombuller ibland. Mike har varit så svårlagd det sista så har fått lägga de andra först. 
 
 
Nicci sover med väska och en pytteliten byro bredvid sig. Cimberli har med rätt mycket saker i sängen när hon sover alltså! 
 
Ikväll blev det Amerikanska pannkakor, sylten var slut men vi hade Lönn-sirap som tur var. Men 
ibland tycker jag det är svårt att öppna burkar och flaskor. Vissa gånger hittar jag inte rätt tång och andra gånger är burken för stor och tången för liten. Jag har kommit på den brillianta lösningen (se bilden nedan).
 
 
 
Då sätter jag pinalen i ett skruvstäd och vips så går det lätt att skruva upp den. Hade underlättat om skruvstädet var i tacket dock så hälften av innehållet slapp rinna ut varannan gång. 
 
Även om jag inte dricker alkohol så ofta behövs det öppnas flaskor. Kapsylflaskor öppnas med kniv alternativt bänkskiva och vinflaskor med skruv med ögla på, tror de heter skruvöglor. Jag sätter en skruvmejseln i öglehålet, skruvar och bänder, vips så är korken ute. Överväger att köpa hederliga kapsyl och vin-öppnare men ibland är kampen den roligaste. 
 
Snart ska vi åka till Kreta men Mike säger att han hellre vill till Sälen och åka skidor, samt att Kreta är en Ö. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0