Min födelsedag!

Nu har jag fyllt 36år. Härligt! Dagen hade fullt schema. Den började med att Cimberli och Nicci sjöng för mig på morgonen och gav mig många presenter. Mike som låg i min säng ( fick inte lagt honom förrän sent så han fick somna i min säng) vaknade och började blundande försöka hjälpa mig slita av pappret från paketen. Jag fick shorts, t-shirt, en kettlebelll, lådor, ett snöre (eller rep), en glitterbok med vändbara paljetter och en picknickfilt som täcker halva Mos-strand. 
 
 
Jag hade sagt att jag ville ha en ny då jag använder den andra som matta i bagaget, men ja...
 
Efter mina fina barn sjungit och grattat mig gjorde det frukost på sängen åt mig. Kaffe med mjölk, ett kanelknäcke och två godisar varav Cimberli åt upp den ena godisen. Sedan åkte vi till affären och handlade kakingridienser. Eller om det var en tårta. Jag och Nicci bakade. När vi bakat färdigt var det så dax att åka till Borås, Cimberli skulle ju på gymnastikläger i dagarna tre. Jag och killarna var på Almenäs och hade det mysigt under tiden hon tränade. 
 
 
Mike var supertaggad. Med bagage-picknickfilten i handen. Skorna han har på sig är för övrigt Vikingskor, jag trodde inte han skulle klara av den typen av snörning sk. Boa. Men som valigt underskattade jag honom. 
 
 
Nicci hade kastat glasspappret på golvet och somnat. Han var mindre taggad och morrade och gläfsade när vi försökte prata med honom. 
 
 
 
 
 
Fika i det underbara vädret! 
 

 
När han äntligen vaknat och fikat lite var han på toppenhumör! Jag verkligen älskar hans badbyxor! Köpte dem för något år sedan på Primemark! 
 
Pappa, mamma, min syster och hennes barn kom och firade mig fast jag sagt att de egentligen inte skulle. Men pappa ringde på morgonen och frågade lite försiktigt och då gick jag med på firande. 
 
 
Jag hade bakat en slags kladdkaka. Jag är nog den enda i hela Sverige som inte gillar kladdkaka. Men denna är inte som den traditionella kakan. Jag ändrade som vanligt om kakan och den blev utsökt! 
 
 
Efter gästerna åkt avrundade vi dagen med hjälp av tacos. Vegetariska så klart! Sorry att han har mat i ansiktet. Jag är rätt känslig för bilder på barn med mat i ansiktet. Fåglarna har pickat i stearinljuset.
Födelsedagen var toppen! Tack för alla grattis! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0